משבר הומניטרי חריף בגבול בלארוס-אוקראינה: הפוליטיקאים מגיבים

ככל שנוקפות השעות ומתקרב ראש השנה, גובר הכאוס בגבול בלארוס-אוקראינה שם שוהים בתנאים קשים חסידים רבים בהם נשים וילדים כשמולם עומדים חיילים אוקראינים חמושים שעוצרים את כניסתם למדינה. בברסלב מאשימים את מדינת ישראל וחוששים ממשבר הומניטרי קשה

חדשות בעולם 15.9.2020 | 13:53

החסידים בגבול צילום: באדיבות המצלם

אלפי חסידי ברסלב ששצלחו את גבול בלארוס, תקועים זה זמן רב במעבר שבין המדינות, ועל פי עדויות המצב במקום הופך למתוח במיוחד.

החסידים שמתעקשים לקיים את אמונתם וציווי רבם להגיע לראש השנה לאומן - תקועים בשטח המעבר בין המדינות, לטענתם ללא יכולת לחזור לבלארוס או להמשיך לאוקראינה.

הנוכחים קוראים למשרד החוץ הישראלי להתערב מיידית במשבר ומזהירים מפני מחסור באוכל ומים ל-2,500 נפשות בהן עשרות ילדים ונשים העומדים ניצבים מול חיילים אוקראינים חמושים.

 

במזכירות ברסלב מתייחסים למשבר ומאשימים את מדינת ישראל שלטענתם השחירה את פניהם של החסידים שכעת מסורבים בגבול. "מדינת ישראל גרמה לכאוס הזה. האחריות המלאה על המשבר שאנו רואים על ממשלת ישראל, שריה ופקידיה, שרודפים את חסידי ברסלב, וגורמים להם לעמוד בגבולות, דחויים כפליטים בדרך למילוי אמונתם הדתית בהוראת רבם".

חיילים אוקראינים חמושים מול חסידי ברסלב בגבול

אתמול לנו החסידים הרבים ובהם ילדים על הרצפה, וזכו לסיוע הומניטרי מהצלב האדום.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר למנדי ביתאן בכאן מורשת: "האחריות על המצב בגבול אוקראינה בלרוס היא על הורים שלקחו את הילדים שלהם אל הלא נודע. אנחנו מטפלים, אבל האחריות היא עליהם".

ח”כ הרב יעקב ליצמן התייחס אף הוא ואמר כי "מה שקורה כעת בגבול בלארוס-אוקראינה חייב להדאיג אותנו ועלינו לחתור לפתרון. אסור להתעלם מהמראות הקשים בהן המוני חסידי ברסלב, מבוגרים, צעירים וילדים, מושלכים בגבולות ובצידי דרכים בדרך לאומן ללא תקווה ובאין מתווה מסודר. שוחחתי כעת עם שר החוץ גבי אשכנזי, הדגשתי שיש למצוא מענה מיידי לבעיה הכאובה כי אנו על סף משבר הומניטרי קשה".

המוני החסידים בגבול בלארוס - אוקראינה

גם סגן השר מאיר פרוש התייחס לחסידים הרבים שמעוכבים בגבול בין בלארוס לאוקראינה: "כאשר קיבלתי את המחזות ממאות רבות של יהודים הנמצאים בגבול שבין בלארוס לאוקראינה בתנאים קשים ומחפירים, מתוך תקווה שיוכלו להיות בראש השנה באומן, הזדעזתי ופניתי למספר גורמי ממשל באוקראינה ושרים בכירים בממשלת ישראל. הבעתי בפניהם חשש שעלול חלילה להתפתח שם משהו שיגמר לא טוב".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום