מפלגה בריטית השעתה מועמדת לראשות העיר לונדון

מפלגה בריטית השעתה את המועמדת מטעמם לראשות העיר לונדון, לאחר שבצילומי קמפיין משנת 1997 התגלו ובהם הערות אנטישמיות. "אל תצביעו ליהודי, ג'ק סטרו הוא יהודי, אם אתה מצביע בשבילו אתה מצביע ליהודי. היהודים הם האויב של המוסלמים", כתבה

חדשות בעולם 14.9.2020 | 22:27

לונדון צילום: pixabay

מפלגת הדמוקרטים הליברליים השעתה מועמדת לראשות לונדון הבירה, לאחר שהתגלו תיעודים בהם היא מנהלת קמפיין אנטישמי נגד חבר הפרלמנט לשעבר במפלגת הלייבור, ג'ק סטרו.

ג'יטה סידהו-רוב אמרה לבוחרים המוסלמים במהלך מערכת הבחירות בבלקבורן בשנת 1997: "אל תצביעו ליהודי, ג'ק סטרו הוא יהודי, אם אתה מצביע בשבילו אתה מצביע ליהודי. היהודים הם האויב של המוסלמים". כך דיווח האתר Jewish News.

היא טענה כי באותה תקופה מפלגת העבודה אמרה למצביעים בקמפיין בחירות כי היא נגד האיסלאם, והיא לא מוסלמית, "אז אנחנו רק הולכים להסיר את הכפפות, אני אקח מכונית ואסתובב, ואעבור בעיר ואומר לכולם שג'ק סטרו הוא יהודי, איך הולך מוסלמי להצביע למישהו שהוא יהודי?". כך לטענתה.

לאחר פרסום הדברים, דובר המפלגה 'ליברל דמוקרטים' הלונדוני אמר: "ג'יטה סידהו-רוב הושעתה מהדמוקרטים הליברלים ולא תהיה מועמדת הליברל-דמוקרטי לראשות עיריית לונדון, אנחנו חוקרים ובודקים את הנושא".

סידהו-רוב הגיבה לדברים: "אני מתביישת עמוקות בשפה הבורה והפוגענית, המילים הללו אינם עולים בקנה אחד עם דעותיי וערכיי, ולמרות שאין תירוצים למעשי, יש הקשר כלשהו; כלומר הייתי נתונה במתח רב והתנקמתי בהתעללות הגזענית שעברתי בבלקבורן".

היא אמרה כי היא לוקחת "אחריות למעשי המתועבים לפני עשרים ושלוש שנים", היא קראה לאנשים "לשפוט אותי על מי שאני היום", והוסיפה כי היא "מושיטה יד לקהילה היהודית".

לורד פאלמר, סגן יו"ר בית הלורדים, אמר: "היא הושעתה ובצדק כמועמדת לראשות עיריית לונדון. אין לה מקום במפלגה שלי. ברור כי הליך הבדיקה ב"ליברל-דמוקרטים" בלונדון היה פגום מאוד מבחינת רשימת המועמדים, למרות שהערותיה היו ב-1997 כשהייתה מועמדת קונסרבטיבית. עם זאת, המבחן של מפלגה פוליטית הוא כיצד הם פועלים כאשר מתגלה אנטישמיות. יש לי את כל ביטחון שהנהגת הדמוקרטים הליברלים תעסוק בזה כמו שצריך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום