נשיא ביהמ"ש העליון היהודי קינח עם "ברוך השם"

לאחר שהשופט היהודי לואיז פוקס הושבע כנשיא בית המשפט העליון בברזיל, הוא קינח את דבריו במילים "ברוך השם" • "זהו רגע מיוחד ומשמעותי ביותר עבור הקהילה היהודית בברזיל, המונה כ -0.2 אחוזים מהאוכלוסייה הלאומית"

חדשות בעולם 14.9.2020 | 17:29

לואיז פוקס צילום: בית המשפט העליון בברזיל

לואיז פוקס השופט היהודי הראשון בבית המשפט העליון בברזיל, השתמש בביטוי "ברוך השם" כדי לסיים את טקס השבעתו כנשיא היהודי הראשון של בית המשפט העליון בברזיל

"ענווה, אומץ, עצמאות, זהירות ומשמעת ינחו את המסע שאני מתחיל כעת", אמר פוקס ביום חמישי בסיום נאומו בבירה ברזיליה. "שאלוקים יגן עלי, ברוך השם".

"זהו רגע מיוחד ומשמעותי ביותר עבור הקהילה היהודית בברזיל, המונה כ -0.2 אחוזים מהאוכלוסייה הלאומית", כך אמרה השופטת דניז לוי טרדלר, מבית המשפט לצדק במדינת ריו. על כך דווח האתר JTA.

כזכור בסוף חודש יוני, מונה פוקס לנשיא בית המשפט העליון בברזיל. פרננדו לוטנברג, נשיא הקונפדרציה הישראלית הברזילאית, אמר לאחר המינוי לתקשורת המקומית: "זו גאווה גדולה של הקהילה היהודית בברזיל שיש יהודי בראש העליון יש לו ידע משפטי עמוק והומניזם ידוע, בהתאם למסורת היהודית של ידע וחיים."

פוקס הוא שופט לשעבר של בית המשפט העליון לצדק, ועמד בראשות ועדה שקבעה חוקים חדשים בברזיל. הוא גם סופר ופרופסור באוניברסיטאות יוקרתיות.

בשנת 2014 הוא היה הנואם המרכזי בכנס השנתי של הקונפדרציה היהודית. בשנת 2009 קיבל את גביע תיאודור הרצל, שניתן על ידי הפדרציה היהודית בריו והשגרירות הישראלית ליהודים מכובדים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום