באישון ליל: הצלב האדום הגיע ודאג למאות החסידים

חשש גובר משעה לשעה לשלומם של כ-2500 חסידי ברסלב, אנשים נשים וטף שנמצאים תחת כיפת השמים לצידי הכביש בשטח המפורז שבין גבול בלארוס לגבול אוקראינה, כאשר האחרונים ניצבים חמושים ולא מאפשרים את המעבר. במזכירות ברסלב מאשימים את ישראל ודורשים את התערבות משרד החוץ

חדשות בעולם 15.9.2020 | 07:17

ילד חסיד ברסלב מול החיילים האוקראינים צילום: באדיבות המצלם

קבוצה של כ-170 חסידים הצליחו למצוא פרצה שתעביר אותם את הגבול המפורז שבין בלארוס לאוקראינה, לעבר אומן ולטענתם תמורת שלמונים - 3000 דולר לאדם התחייבו גורמים שונים להעבירם את הגבול בשעות הערב. לא ברור אם זה אכן קרה לבסוף.

בפועל, בעקבות הגעת עוד מאות חסידים למעבר הגבול, משמר הגבול האוקראיני הזרים כוחות ומפקד הגבולות האוקראינים הגיע אישית למקום כדי לפקח שאף אחד לא ייכנס.

בכך, הפכו החסידים שכבר יצאו את גבול בלארוס לתקועים במעבר שבין המדינות, והמצב במקום הופך למתוח.

החסידים שמתעקשים לקיים את אמונתם וציווי רבם להגיע לראש השנה לאומן - תקועים בשטח שבין שני הגבולות, ללא יכולת לחזור לבלארוס או להמשיך לאוקראינה.

הנוכחים קוראים למשרד החוץ הישראלי להתערב מיידית במשבר ומזהירים מפני מחסור באוכל ומים ל-2500 נפשות, בהם עשרות ילדים ונשים, העומדים ניצבים מול חיילים אוקראינים חמושים וקשוחים.

בינתיים, לאור החשש למצבם ולשלומם, נציגי הצלב האדום הגיעו בשעות הלילה המאוחרות עם משאית אל מעבר הגבול וחילקו שמיכות ומים למאות החסידים שתקועים בין הגבולות.

במזכירות ברסלב העולמית מסרו כי "מדינת ישראל גרמה לכאוס הזה. האחריות המלאה על המשבר שאנו רואים על ממשלת ישראל, שריה ופקידיה, שרודפים את חסידי ברסלב, וגורמים להם לעמוד בגבולות, דחויים כפליטים בדרך למילוי אמונתם הדתית בהוראת רבם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום