שר הפנים דרעי לנשיא אוקראינה: "אשר כניסת החסידים למדינה"

שר הפנים אריה דרעי לא נותר אדיש אל מול אלפי החסידים הכלואים בגבול בלארוס - אוקראינה בתנאים קשים, ובמכתב נרגש שהוא משגר בשעה האחרונה לנשיא אוקראינה היהודי הוא מבקש מימנו לאפשר את כניסתם של החסידים למדינה. "שבועיים בתנאים לא אנושים בכלל"

חדשות בעולם 15.9.2020 | 14:44

חסידי ברסלב בגבול בלארוס-אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

שלושה ימים קודם ראש השנה ובעוד עשרות חסידים תקועים בגבול בלארוס - אוקראינה בתנאים קשים וחשש כבד למחסור במזון ושתייה, שר הפנים אריה דרעי שיגר היום (שלישי) מכתב לנשיא אוקראינה בו הוא דורש לפעול להכנסת היהודים לאומן.

השר דרעי כותב לנשיא ולדמיר זלינסקי: "יודע אני כי גם השנה בשל מגבלות מחלת הקורונה ישנו קושי לאשר את כניסתם של אותם מספרים שנכנסו בשנים הקודמות, אך בסיטואציה שנוצרה אדוני, ישנו ציבור גדול של גברים נשים וילדים בגבול בלארוס כבר שבועיים בתנאים לא אנושים בכלל".

המכתב של השר דרעי

"בנימה אישית זו מלב אל לב", פונה דרעי בחמימות לנשיא, "ברגעים הכמעט אחרונים שעומדים לרשותנו בנושא פונה אני אליך כי תתיר את כניסתם מטעמים הומניטריים מיוחדים של אותם אלה שנמצאים בגבול לתקופת ראש השנה בלבד תחת מגבלות ושמירה מוחלטת על כל תקנות הבריאות בתקופת הקורונה".

בתיעודים שפורסמו ביממה האחרונה, נראים עשרות חסידים בגבול שבין בלארוס לאוקראינה ששובים במקום בתנאים קשים. ילדים ונשים ישנים בשטח, ללא מזון או שתייה כאשר חיילים חמושים מונעים את חציית הגבול.

במזכירות ברסלב מתייחסים למשבר ומאשימים את מדינת ישראל שלטענתם השחירה את פניהם של החסידים שכעת מסורבים בגבול. "מדינת ישראל גרמה לכאוס הזה. האחריות המלאה על המשבר שאנו רואים על ממשלת ישראל, שריה ופקידיה, שרודפים את חסידי ברסלב, וגורמים להם לעמוד בגבולות, דחויים כפליטים בדרך למילוי אמונתם הדתית בהוראת רבם".

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום