איראן גנבה שני מטוסים מליטא והנחיתה אותם במדינה

המטוסים היו אמורים לטוס לסרי לנקה ולפיליפינים, אך אותות המעקב המאפשרות לזהות את המטוס במכ"מים של בקרות תעבורה אוויריות, כבו בכניסה למרחב האווירי האיראני

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.6.2024 | 15:00

אילוסטרציה | צילום: pexels

איראן הבריחה שני מטוסים ריקים מליטא, כך הודיע ​​תאגיד השידור הציבורי במדינה. המטוסים היו אמורים לטוס לסרי לנקה ולפיליפינים. שני מטוסי האיירבוס A340, שהושכרו על ידי חברת מגמביה Macka Invest, היו אמורים לטוס לדרום אסיה בפברואר האחרון, אך על פי הדיווחים נחתו באיראן.

אותות המעקב של המטוס המאפשרות לזהות את המטוסים במכ"מים של בקרות תעבורה אוויריות - כבו עם הכניסה למרחב האווירי האיראני. בליטא דווח כי מטוס אחד נחת בנמל התעופה מהראבאד בטהראן, ומטוס נוסף בנמל התעופה קונאראק, במחוז סיסטן ובלוצ'סטן.

בליטא דווח כי חברת התעופה האיראנית, מאהן אייר, מחזיקה כעת בשני המטוסים, תוך התחמקות מהסנקציות האמריקאיות. סנקציות כלכליות מונעות מאיראן לרכוש מטוסים חדשים, אז איראן פשוט גונבת את המטוסים על ידי מתן שוחד לטייסים.

אורליה קואזדה, מנהלת שדה התעופה בשיאוליאי בליטא, אמרה שמטוס שלישי שהיה אמור להמריא ביטל את ההמראה לכיוון המתוכנן, כי הם מניחים שהוא גם היה נוחת באיראן. "שום דבר לא יכול היה למנוע את זה", הוסיפה, "אז, פשוט לא שחררנו את זה כשגילינו שהמטוס הראשון נחת באיראן".

כמה ימים לאחר מכן, אתר מעקב הטיסות Flightaware דיווח כי אחד המטוסים נמצא באפגניסטן, בשדה התעופה של קאבול, ולאחר כמה ימים דווח שהוא שוב נמצא באיראן.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום