המנהיג הימני בצרפת: "הכרה במדינה פלסטינית תהיה הכרה בטרור"

ז'ורדן ברדלה, מועמד מפלגת הימין של לה פן לראשות הממשלה בצרפת, טען כי על פריז להימנע מהכרה במדינה פלסטינית בעקבות טבח חמאס, וכי הכרה במדינה תהיה הכרה בטרור

שלו שינברג | חדשות בעולם 24.6.2024 | 20:56

ארמון האליזה | צילום: דוברות בית הנשיא

ז'ורדן ברדלה, המועמד לראשות ממשלת צרפת מטעם מפלגת הימין של מרין לה פן, טען בריאיון ל"ידיעות אחרונות" כי אין לדון בהכרה צרפתית במדינה פלסטינית, זאת ברקע הצהרותיהן של מספר מדינות בעניין. 

"ההכרה במדינה פלסטינית אינה עומדת יותר על הפרק כרגע בשל התקפת חמאס והזוועות של 7 באוקטובר", אמר. "מדיניות שתי המדינות הייתה תמיד מדיניות המשפחה הפוליטית שלנו. למדינה פלסטינית יש זכויות אך גם התחייבויות. הכרה במדינה פלסטינית כעת תהיה הכרה בטרור, והכרה פוליטית בארגון הקורא באמנה שלו להשמדת מדינת ישראל".

בנושא האנטישמיות בצרפת אמר: "רבים מהפוליטיקאים בשמאל ובשמאל הקיצוני תרמו לאווירה האנטישמית בצרפת מאז 7 באוקטובר, והם עשו זאת מטעמים פוליטיים. נהיה המגן לאזרחינו היהודים". 

כזכור, לפני מספר ימים ארמניה הודיעה על הכרתה במדינה פלסטינית. בכך היא הצטרפה לספרד, אירלנד ונורווגיה, שהכריזו גם הן על הכרה במדינה פלסטינית בחודש שעבר. ארמניה היא המדינה ה-145 להכיר במדינה פלסטינית והתשיעית לעשות זאת מאז תחילת המלחמה. 

 בהודעת משרד החוץ הארמני נמסר כי "המצב ההומניטרי בעזה והסכסוך הצבאי המתמשך הם הנושאים המרכזיים בסדר היום העולמי שדורש פתרון. ארמניה דוחה כל פגיעה בתשתיות אזרחיות, אלימות נגד אוכלוסייה ולקיחתם של בני ערובה ומצטרפת לקריאה הבין-לאומית לשחררם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום