תביעה בדרום קוריאה נגד בכירים בישראל על "פשעי מלחמה"

בדרום קוריאה הוגשה תביעה נגד שבעה בכירים ישראלים, בתוכם הנשיא הרצוג, ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר, על תכנון, הוראה והוצאה לפועל של פשעים נגד האנושות

שלו שינברג | חדשות בעולם 24.6.2024 | 15:51

פעילות הכוחות ברצועה | צילום: דובר צה"ל

בדרום קוריאה הוגשה תביעה נגד שבעה בכירים ישראלים - ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג, הרמטכ"ל הרצי הלוי, שר הביטחון יואב גלנט, שר החוץ ישראל כ"ץ, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כך דווח ב"ווינט". 

התביעה קוראת להעמיד לדין את הבכירים בעוון פשעים נגד האנושות. היא הוגשה על ידי ארגון PSPD, המזוהה עם הצד השמאלי של המפה בדרום קוריאה. 

הארגון מאשים את שבעת הבכירים בתכנון, הוראה והוצאה לפועל של פשעים נגד האנושות במהלך מלחמתה של ישראל בחמאס ברצועת עזה. 

הארגון קורא להעמדתם לדין בגין פשעים שונים שצוינו בתביעה, מכוח "החוק לענישה של פשעים תחת סמכות השיפוט של בית המשפט הפלילי הבינלאומי" שחל בדרום קוריאה. 

מסביבת השר לביטחון לאומי בן גביר נמסר: "השר בן גביר ימשיך לומר בקול ברור וצלול כי צריך להשמיד את חמאס, לעודד הגירה מרצון של עזתים למדינות אחרות, להתיישב בעזה - וימשיך לפעול לחמש אזרחים בנשק אישי ולהקים עוד ועוד כיתות כוננות ברחבי ישראל. אלו מהלכים הכרחיים על מנת להבטיח כי מה שקרה במדינת ישראל ב-7 באוקטובר לא יחזור על עצמו שוב. צו כזה או אחר אינו מרתיע את השר בן גביר מלהמשיך לומר את הדברים הללו ולפעול למען עם ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום