בהלה: בעקבות 6 חולים, צוותי הדברה מתוגברים הגיעו לתל אביב

לפחות שישה תושבי צפון תל אביב אושפזו בבית החולים, שניים מהם במצב קשה לאחר שנעקצו מיתושה הנושאת את נגיף קדחת הנילוס | עיריית תל אביב שלחה צוותי הדברה לאזור בו מתגוררים החולים

קובי עוזיאלי | בריאות 17.6.2024 | 19:13

הדברה | צילום: freepik

שישה חולים בקדחת הנילוס המערבי, כולם מתגוררים באזור צפון תל אביב, אושפזו במהלך הימים האחורנים בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שנעקצו בידי יתושה הנגועה בנגיף שעשוי גם להיות קטלני.

חלקם סובלים מפגיעות נוירולוגית ותפקודיות קשות. בעקבות הפרסום הבוקר באתר 'מאקו' ולאחר פניות רבות לעיריית תל אביב של תושבי העיר המודאגים, מיהרה העירייה לפרסם הנחיות, וצוותי הדברה מטעמה יצאו לאזורים הנגועים בעיר בניסיון לצמצם את החשיפה לנגיף.

בדף הפייסבוק של עיריית תל אביב נכתב בשעה האחרונה: "תושבות ותושבים יקרים, בשעות האחרונות פורסמו בכלי התקשורת ידיעות אודות מספר מקרי הדבקה בקדחת הנילוס המערבי של תושבים בשכונות הצפוניות של תל אביב-יפו, עקב עקיצת יתוש.

יתושים | צילום: Pixabay

בעקבות הפרסומים, פנו רבים מכם למוקד שירות 106 פלוס ודיווחו על מטרדי יתושים בסביבתם.

חשוב לנו שתדעו שיצאנו לפעולה באופן מיידי ושאנחנו בשטח! צוותי הדברה מתוגברים יצאו לאזורים שבהם מתגוררים החולים שאובחנו. עובדי העירייה איתרו מספר מוקדי מים עומדים בהם נמצאו זחלי יתושים וייבשו אותם. בנוסף, אנו מדבירים בתעלות הביוב ובמערכות הניקוז.

כל הפעולות נעשות בתיאום מלא עם המשרד להגנת הסביבה.

הדברה | צילום: FREE PIK

חשוב לדעת: צמצום הופעת יתושים זהו מאמץ משותף - ציבורי ופרטי. חשוב שכל אחת ואחד מכם יבצעו פעולות במרחב הפרטי.

הימנעו מהשקיית יתר, טפלו בברזים דולפים וייבשו מקורות מים עומדים - באדנית, על הגג, בחצר, במרתף ובחניון התת קרקעי.

השתמשו באמצעי מיגון אישי - חומרים דוחי יתושים ורשתות בחלונות הבתים". כך בדף הפייסבוק.

 

הדברה | צילום: freepik

כאמור שישה חולים שנדבקו בווירוס עקב עקיצת יתוש אסיאתי אושפזו באיכילוב וחלקם כאמור סובלים מפגיעות נוירולוגיות ותפקודיות קשות. 

ד"ר יבגני קצמן, מומחה לרפואה פנימית ומחלות זיהומיות באיכילוב, אמר מוקדם יותר היום לאתר 'וואלה' כי "כל החולים הם בני 60 ומעלה, אנשים בריאים ופעילים" וכי "כל שנותיי כרופא לא ראיתי כל כך הרבה חולים שמגיעים בסמיכות לאשפוז בגלל המחלה".

הוא הסביר על הסכנה הייחודית של ההידבקות במחלה למבוגרים. "בד"כ אצל צעירים שנדבקים, הם יסבלו ממחלה ויראלית סטנדרטית לכל היותר - קצת כאבי חום, כאבי בטן או שלשול.עבור הציבור המבוגר מדובר בסכנה אמיתית. ברוב המקרים, החולים מדווחים על תסמינים קלים יחסית כגון חום או כאבי ראש, אבל לאחר כמה ימים, אם המחלה מחמירה, היא עלולה להוביל לבלבול, תסמינים נוירולוגיים ופגיעה קוגניטיבית המתבטאת למשל בבלבול או ביכולת ההבנה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום