תאומים זהים בני 76, עברו אירועים לבביים בהפרש של ימים

שלומי קשור בשלומך - הרצל ובלפור, תאומים זהים בני 76, עברו אירועים לבביים בהפרש של כמה ימים. עת נמצאים שני האחים יחד באותה מחלקה ומשתקמים יחד. על מנת לא להתבלבל בין האחים, תלו האחיות שלט שישנם תאומים זהים במחלקה ולשים לב

אלי קליין | בריאות 13.6.2024 | 18:35

התאומים חקק | צילום: שערי צדק

הרצל ובלפור חקק נולדו בבגדד בקום המדינה ולא נפרדים עד היום, גרים באותה העיר, זוכים יחד בפרסים, וכשכואב לאחד כואב גם לשני. אביהם הציוני קרא להם הרצל ובלפור.

הרצל ובלפור עלו לארץ, ובמשך שנים רבות צברו הישגים רבים בינהם בלפור היה חתן תנ"ך עולמי והרצל היה הסגן שלו, ואף זכו יחד בפרס לתרבות יהודית. שניהם גרים בירושלים, ובקשר קרוב ביותר.

לפני כמה ימים, בלפור חש הרעה בבריאות והתברר כי הוא סובל מפרפור פרוזדורים והגיע לשערי צדק על מנת לקבל טיפול תואם ביחידת טיפול נמרץ לב. אחיו הרצל טיפל בו ועזר לו בתהליך, וכמה ימים לאחר שבלפור הגיע גם הרצל החל לחוש לא בטוב והגיע בעצמו למיון שערי צדק ונמצא כי יש לו חסימה באחד העורקים ויום לאחר מכן עבר צנתור לב בשערי צדק, אף הוא ביחידת טיפול נמרץ לב במרכז הרפואי שערי צדק.

כך, שכעת נמצאים שני האחים יחד באותה מחלקה ומשתקמים יחד. על מנת לא להתבלבל בין האחים, תלו האחיות שלט שישנם תאומים זהים במחלקה ולשים לב.

"אנחנו קוראים לזה סימביוטיקה תאומית" אומרים התאומים. "זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו חווים דבר כזה. כנראה הלחץ שאחד מאיתנו חולה השפיע על השני. פעמים רבות אנחנו חווים דברים דומים בלי לדעת".

ד"ר לואי טאה, רופא בכיר ביחידת טיפל נמרץ לב במרכז הרפואי שערי צדק שטיפל בתאומים סיפר: "קיבלנו שני תאומים לטיפול נמרץ לב. אחד עם הפרעה בקצב הלב ואי ספיקת לב והשני התקבל כעבור יומיים אחרי התקף לב. יש דיווחים בספרות תאומים להיות דומים במחלות קרדיווסקולרית. מצבם מצוין וישתחררו בקרוב".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום