מכת חום: בן 80 במצב קשה | בת 10 חודשים אותרה נעולה ברכב

בעקבות השרב פונה בן 80 לבית החולים כשהוא במצב קשה עם תסמינים של מכת חום. מוקדם יותר אותרה בת 10 חודשים נעולה ברכב

קובי עוזיאלי | בריאות 13.6.2024 | 19:27

אילוסטרציה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לפחות שני בני אדם, בן 80 ובת עשרה חודשים פונו הערב לבתי חולים לאחר שנפגעו מהחום הכבד השורר בישראל.

מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 18:26 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על גבר עם סימני מכת חום ברחוב ששת הימים באילת. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים יוספטל, גבר כבן 80 במצב קשה עם סימני מכת חום.  

פארמדיק מד"א אייל דדון סיפר: "הגבר שכב סמוך למדרכה כשהוא מעורפל הכרה וסובל ממכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור, מתן נוזלים וטיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה."

מוקדם יותר דווח מדוברות מד"א כי בשעה 17:18 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פעוטה שננעלה ברכב בחניון בדרך שועפאת בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים פעוטה בת 10 חודשים במצב קל-בינוני עם סימני התייבשות.

חובש רפואת חירום במד"א שוכי איינהורן ופארמדיק מד"א נדב טייב סיפרו: "הגענו למקום ראינו את הפעוטה סמוך לרכב כשהוא בהכרה. סיפרו לנו שעובר אורח שעבר בסמוך שם לב לפעוטה שנעולה בתוך הרכב, שבר את החלון והוציא את הפעוטה כשהיא בהכרה וסובלת מסימני התייבשות. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל קירור ומתן נוזלים ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קל-בינוני ויציב. האירוע הזה היה יכול להסתיים בטרגדיה. האזרח שעבר במקום, זיהה אותה ברכב וחילץ אותה מן הרכב הנעול ללא ספק הציל בכך את חייה ובכך מנע אסון נורא."

נזכיר כי מידות החום המרביות היום בירושלים עמדו על 37 מעלות שהרגישו כמו יותר מכך, כמו כן באילת הורגשו לפחות 43 מעלות חום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום