חמישה חולים אובחנו לאחרונה בקדחת הנילוס המערבי

החולים המאושפזים בגלל המחלה הינם בריאים ופעילים בדרך כלל, שכעת סובלים מפגיעות נוירולוגית ותפקודיות קשות. ד"ר יבגני קצמן. "סכנה אמיתית עבור הציבור המבוגר"

אלי קליין | בריאות 17.6.2024 | 15:20

אילוסטרציה | צילום: pixabay

חמישה חולים אובחנו לאחרונה בקדחת הנילוס המערבי וכעת מאושפזים בבית החולים איכילוב, שניים מהם מאושפזים במצב קשה. כל החולים הם תושבי צפון תל אביב, הסובלים מפגיעות נוירולוגית ותפקודיות קשות. בבית חולים שיבא אושפזו שני חולים בקדחת, תושבי רמת גן וגבעתיים. הם שוחררו לביתם אחרי שמצבם התייצב, כך דיווח אביחי חיים באתר וואלה.

קדחת מערב הנילוס היא מחלה שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על-ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים באמצעות עקיצת יתושים שניזונים מעופות נגועים.

המחלה מאופיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. אך ישנם סיבוכים נדירים אפשריים כגון דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח. לעיתים נדירות, החלה גורמת למוות.

"כל החולים הם בני 60 ומעלה, אנשים בריאים ופעילים", סיפר ד"ר יבגני קצמן, מומחה לרפואה פנימית ומחלות זיהומיות באיכילוב לאתר וואלה. "כל שנותיי כרופא לא ראיתי כל כך הרבה חולים שמגיעים בסמיכות לאשפוז בגלל המחלה".

הוא הסביר על הסכנה הייחודית של ההידבקות במחלה למבוגרים. "בד"כ אצל צעירים שנדבקים, הם יסבלו ממחלה ויראלית סטנדרטית לכל היותר - קצת כאבי חום, כאבי בטן או שלשול.עבור הציבור המבוגר מדובר בסכנה אמיתית. ברוב המקרים, החולים מדווחים על תסמינים קלים יחסית כגון חום או כאבי ראש, אבל לאחר כמה ימים, אם המחלה מחמירה, היא עלולה להוביל לבלבול, תסמינים נוירולוגיים ופגיעה קוגניטיבית המתבטאת למשל בבלבול או ביכולת ההבנה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום