החרם הצרפתי: בפריז דרשו לכסות מוצרים ישראלים

פקחים צרפתיים פועלים נגד ישראל בתערוכת הנשק בפריז. מקורות בתערוכה מסרו שהפקחים דרשו לכסות מוצרים ישראלים המשולבים במוצגים האמריקנים. ברנאר אנרי לוי: "עמוד נוסף בספר השחור של בידוד ישראל והיהודים"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 17.6.2024 | 15:03

משוריין עם צריח ישראלי | צילום: @K100DR_alpha

תערוכת הנשק "יורוסאטורי" נפתחה בצרפת, בלי המשלחת הישראלית או נציגים מטעמה. מקורות בתערוכה מסרו לכאן חדשות כי פקחים צרפתיים הגיעו לדוכן האמריקני בתערוכה, ודרשו מהם לכסות מוצרים ישראלים שמשולבים במערכות הנשק המוצגות.

למרות איסור הכניסה על חברות נשק ישראליות להשתתף בתערוכה, חברת נשק ספרדית הציגה כלי משוריין שמצויד בצריח של חברת "אלביט" הישראלית. שתי החברות חתמו בחודש מאי על שילוב מרגמה ישראלית בעסקה שגובהה 53 מיליון דולרים. מגזין הנשק "Turdef" דיווח כי מערכות המרגמה שנחשפה בשנת 2023 יכולה לירות חימושים שונים של צבאות נאט"ו.

דב גיל-הר דיווח בכאן חדשות, כי על אף שישראל לא לקחה חלק בתערוכה, מפגינים פרו-פלסטינים התכנסו להפגין נגד סחר בנשק עם ישראל מול התערוכה. האינטלקטואל היהודי-צרפתי, ברנאר אנרי לוי מסר: "סין, קזחסטן, טורקיה או כל רודנות אפריקאית אחרת תוכל לבוא ולסגור 'עסקאות', אבל לא ישראל. חרפה על מערכת המשפט הצרפתית. עמוד נוסף בספר השחור של בידוד ישראל והיהודים".

כזכור אחרי הודעת צרפת בחודש שעבר על האיסור הישראלי בתערוכה, בית המשפט הצרפתי הורה לאסור על כניסת ישראלים וכל מי שעשוי לייצג את חברות הנשק הישראליות. ארגון פרו־פלסטיני הוא שפנה לבית המשפט בבקשה להרחיב את האיסור בטענה שביטול הדוכן הישראלי אינו מבטיח היעדר נוכחות ישראלית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום