כך מבריחים המורדים החות'ים נשק רב מאיראן

המורדים התימנים מצאו נתיב חדש דרך מדינת ג'יבוטי להבריח נשק. הנשק יוצא מנמלי איראן ומועבר לספינות אזרחיות. החות'ים משתמשים בלבנון כמרכז לרכישת חלקי חילוף למל"טים מסין

יענקי פרבר | חדשות בעולם 17.6.2024 | 10:38

אימוני החות'ים נגד מטרות אמריקאיות וישראליות | צילום: דוברות החות'ים

תקריות נוספות בים האדום נמשכו לאורך כל סוף השבוע. ארגון הסחר הימי של בריטניה הודיע ​​אתמול כי קיבל דיווח על שני פיצוצים ליד ספינה במעבר ליד תימן, למרות שהספינה המשיכה את הנסיעה בשלום. 

התקפות של ארה"ב ובעלות בריתה על ארסנל הנשק של החות'ים החל מינואר האחרון, ותקיפת משלוחי נשק מאיראן, שיבשו בתחילה חלק מהיכולת הצבאית של החות'ים. בסוף ינואר תפסה ארה"ב מטען גדול של כלי נשק איראניים שיועדו לחות'ים, כולל רכיבים ששימשו במתקפה נגד ספינות בסוף השבוע. 

למרות הכישלונות הללו, החות'ים הצליחו למצוא דרכים חדשות להביא את הציוד הנחוץ להם מאיראן, כך אמרו גורמים במערב ובקרב החות'ים.

במקום להביא נשק ישירות מאיראן, המורדים התימנים מצאו נתיב חדש דרך מדינת ג'יבוטי במזרח אפריקה, הנשק מגיע מנמלי איראן ומועבר לספינות אזרחיות. החות'ים גם משתמשים בלבנון כמרכז לרכישת חלקי חילוף למל"טים מסין, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

בסוף השבוע אנשי צוות של ספינת פחם בבעלות יוונית נאלצו לנטוש את הספינה לאחר שהמורדים החות'ים תקפו אותם באמצעות מל"ט ימי שנשלט מרחוק, כך לפי הצבא האמריקני. 

גם צוות של כלי שיט בבעלות אוקראינית נאלץ לנטוש את הספינה בשבת לאחר שנפגע מטילים של החות'ים. פיקוד מרכז ארה"ב, שאחראי על פעולות צבאיות אמריקאיות במזרח התיכון, מסר כי השמיד כמה מטעני חבלה הנישאים בים ומל"ט אווירי ששוגר על ידי החות'ים, כמו גם מכ"מים יבשתיים ששימשו למטרת כלי נפץ ימיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום