בשירות החשאי בדקו: איך לפעול במקרה וטראמפ נכנס לכלא

אם הרשעתו של טראמפ תוביל אותו לכלא, גם מספר סוכני השירות החשאי ילכו איתו למאסר כדי להגן עליו. הנשיא לשעבר עלול לקבל ענש מאסר, אך החוק בארה"ב קובע כי כנשיא לשעבר הוא יקבל הגנה גם בכלא

יענקי פרבר | חדשות בעולם 17.6.2024 | 08:40

הנשיא דונלד טראמפ | צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ עלול לשבת מאחורי סורג ובריח בגין עבירות פליליות שונות.

חבר מושבעים במנהטן הרשיע את טראמפ ב -34 סעיפי אישום של זיוף מסמכים בדרגה הראשונה, פשע שעל פי החוק במדינת ניו יורק נושא עונש אפשרי שנע בין מאסר על תנאי לארבע שנות מאסר בפועל.

אבל טראמפ אינו נאשם רגיל. ובעוד שרוב המומחים חושבים שעונש מאסר יהיה לא סביר, השופט בתיק, חואן מרצ'ן, הודיע ​​שהוא מתייחס ברצינות לפשעי הצווארון הלבן. השופט קבע את גזר הדין ל-11 ביולי הקרוב.

אם השופט ייתן עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח - טראמפ לא יהיה אסיר רגיל. הסיבה לכך היא שהשירות החשאי של ארצות הברית מחויב על פי חוק להגן על נשיאים לשעבר מסביב לשעון, מה שאומר שסוכני השירות יצטרכו להגן על טראמפ בתוך הכלא.

עוד לפני הצהרת הפתיחה של המשפט, השירות החשאי בדק אפשרות יוצאת דופן שלמאסר של נשיא לשעבר. בימים שלפני תחילת המשפט באפריל האחרון, התובעים ביקשו מהשופט מרצ'ן להזכיר לטראמפ שהתקפות על עדים וחבר מושבעים עלולות להכניס אותו לכלא עוד לפני מתן פסק דין.

זמן קצר לאחר מכן, גורמים רשמיים עם סוכנויות פדרליות, קיימו פגישה מאולתרת על איך לטפל במצב, כך לפי שני אנשים בעלי ידע בנושא ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

בשיחה היו מעורבים בכירים מהשירות החשאי וסוכנויות אכיפת חוק רלוונטיות נוספות, הדיון התמקד באיך להגן על טראמפ אם השופט יורה לכלוא אותו בשל זלזול בבית המשפט לפני גזר הדין.

אך האתגר המשמעותי הרבה יותר, כיצד לכלוא נשיא לשעבר אם הוא יקבל מאסר בפועל טרם תוכננה. הסיבה לכך שבוודאות תהיה סדרה של ערעורים, אולי עד לבית המשפט העליון של ארה"ב, וזה יעכב את ריצוי עונשו של טראמפ במשך חודשים, אם לא יותר, מספר מומחים אומרים שעונש מאסר אינו סביר, אך השירות החשאי מתארגן לכל מקרה.

ה'ניו יורק טיימס' מציין כי טראמפ תקף את השופט מרצ'ן כ"משוחד" ו"מושחת", והוא בהחלט יכול להחליט לגזור על טראמפ מאסר על תנאי ולא מאסר בפועל, אך השירות החשאי בודק גם אפשרות של מאסר בפועל.

אם טראמפ יקבל מאסר על תנאי, טראמפ יצטרך להיות תחת פיקוח של קצין מבחן ולענות על שאלות לגבי עבודתו וחייו האישיים עד שתסתיים תקופת העונש. כמו כן, ייאסר עליו להיפגש עם אנשים מסוימים, ואם הוא יבצע פשעים נוספים, הוא עלול להיכלא מיד.

סטיבן צ'ונג, מנהל התקשורת של הקמפיין של טראמפ, אמר שהתיק נגד הנשיא לשעבר היה "כל כך מזויף וכל כך חלש" שתובעים אחרים סירבו להתעסק איתו, וכינה אותו "ציד מכשפות מפלגתי חסר תקדים".

הגנה על טראמפ בכלא תהיה כרוכה בהפרדה שלו מאסירים אחרים, כמו גם בדיקת מזון וחפצים אישיים אחרים שלו, אמרו גורמים רשמיים. אם הוא ייכלא, קבוצת סוכנים יהיו 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, סביב הכלא, כולל בתוך הכלא ומחוצה לו, נשק חם אמנם אסור בבתי הכלא, אך הסוכנים יהיו ככל הנראה בכל זאת חמושים.

ומה אם טראמפ ייבחר לנשיא בנובמבר? הוא לא יכול לחון את עצמו כי התביעה הוגשה על ידי מדינת ניו יורק, ולא על ידי הממשלה הפדרלית. אך לא ברור מה יקרה אם ייגזר עליו עונש מאסר ובית משפט לערעורים ידחה את הערעור בזמן כהונתו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום