האמריקאים בודקים: האם מנהיג דאעש חוסל בסומליה

פיקוד אפריקה של צבא ארה"ב הודיע כי בחודש שעבר ביצע תקיפה אווירית בצפון מזרח סומליה שבה נהרגו 3 אנשים. בארה"ב דווח כי היעד היה מנהיג דאעש בסומליה, עבדאלקאדר מומין, אך לא ברור אם הוא נהרג

יענקי פרבר | חדשות בעולם 16.6.2024 | 16:20

עבדאלקאדר מומין | צילום: National Counterterrorism Center

צבא ארה"ב תקף את מנהיג דאעש בסומליה בסוף החודש שעבר, אך ארה"ב עדיין לא אישרה אם הוא נהרג. כך אמרו בכירים אמריקאים לרשת NBC.

ארה"ב הודיעה כי ניסתה לחסל את עבדאלקאדר מומין כראש שלוחת דאעש בסומליה, אך שני מקורות אמריקאים אמרו שבשנה שעברה הוא הפך בשקט למנהיג העולמי של ארגון הטרור.

פיקוד אפריקה של ארה"ב פרסם הצהרה ב-31 במאי לפיה הוא ביצע תקיפה אווירית נגד חמושים של דאעש באזור מרוחק, 81 ק"מ דרומית מזרחית לבוסאסו, סומליה, והרג שלושה חמושים. בהצהרה לא נמסר מי נהרג. פיקוד אפריקה הודיע כי לא נהרגו אזרחים במתקפה.

שלושה מקורות אמריקאים אמרו כי מומין היה היעד של המבצע הזה, אך אין להם אישור על מותו. בכיר בממשל אישר כי ארה"ב אכן ביצעה תקיפה נגד יעד בכיר של דאעש בסומליה, אך סירב למסור את שמו, ואמר כי ארה"ב עדיין פועלת לאימות החיסול.

גורם ביטחוני בכיר אמר שסניף דאעש בסומליה קטן יחסית, עם רק 100 עד 200 לוחמים בסך הכל, כולם ממוקמים בצפון סומליה. אבל יש קבוצות קטנות אחרות של דאעש בכל חלקי אפריקה, כולל לוב, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ומוזמביק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום