התפלל שחמאס ינצח - ומת מדום לב

תושב ירדני התפלל במכה בסעודיה שישראל תובס וחמאס ינצח ומת מדום לב. משרד החוץ הירדני פרסם כי לפחות שישה אזרחים ירדנים שנמצאים בסעודיה לרגל החג המוסלמי, מתו בשבת כתוצאה ממכת חום

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 16.6.2024 | 10:25

מתפלל במכה | צילום: שאטרסטוק

התקשורת הערבית מדווחת כי טארק אל-בוסתנג'י תושב ירדני, התפלל במכה בסעודיה, וביקש ברשתות החברתיות שיתפללו שישראל תובס וחמאס ינצח, לאחר מכן הוא מת מדום לב. גולשים ערבים הפיצו את תמונת האיש לאחר מותו.

משרד החוץ הירדני פרסם כי לפחות שישה אזרחים ירדנים שנמצאים בסעודיה לרגל החג המוסלמי, מתו בשבת כתוצאה ממכת חום.

יותר מ-1.5 מיליון עולי רגל מרחבי העולם הגיעו כבר למכה ובסביבתה לחג' המוסלמי, הרשויות מצפות שהמספר יעלה על 2 מיליון השנה.

פלסטינים בעזה לא יכלו לנסוע למכה השנה בגלל סגירת מעבר רפיח בחודש מאי האחרון, אז הרחיבה ישראל את המתקפה הקרקעית בעיר רפיח שבדרום עזה על הגבול עם מצרים.

"אנחנו מתפללים עבור המוסלמים והעם שלנו, עבור כל העולם המוסלמי, במיוחד עבור העם הפלסטיני", אמר לסוכנות הידיעות AP מוחמד רפיק, צליין הודי, בדרכו לסעודיה.

הרשויות הסעודיות חששו ככל הנראה מהפגנות או קריאות נגד המלחמה במהלך העלייה לרגל בחאג'. הם אמרו שהם לא יסבלו "פוליטיזציה של העלייה לרגל".

אך רועי קייס דיווח בכאן חדשות כי מראות חריגים נראו בחג' במכה בסעודיה, עולי רגל איראנים צעקו מוות לארצות הברית ולישראל. המראות חריגים מאחר והסעודים מאוד קפדניים בהקשר של ניצול החג' להשמעת סיסמאות פוליטיות, במקרה הזה פחות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום