מנהיגי ה-G7 נגד איראן: "להפסיק את ההסלמות הגרעיניות"

מנהיגי קבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) הזהירו מפני ההתקדמות שמבצעת איראן בתוכנית הגרעין: "אנחנו מפצירים בטהרן לעצור את המשך פעולות העשרת האורניום שאין להן הצדקות אזרחיות מהימנות"

שלו שינברג | חדשות בעולם 14.6.2024 | 14:50

מנהיג איראן עלי חמינאי | צילום: מתוך חשבון ה-X שלו

מנהיגי שבע המדינות המתועשות, ה-G7 הזהירו את איראן מפני קידום תוכנית ההעשרה הגרעינית שלה , ואמרו שהם יהיו מוכנים לאכוף צעדים חדשים אם טהרן תעביר טילים בליסטיים לרוסיה.

"אנו קוראים לטהרן להפסיק את המשך פעולות העשרת האורניום שאין להן הצדקות אזרחיות מהימנות", נאמר בהצהרה שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות רויטרס.

"איראן חייבת לעסוק בדיאלוג רציני ולספק הבטחות משכנעות שתוכנית הגרעין שלה נוצרה למטרות שלוות בלבד, תוך שיתוף פעולה מלא ועמידה במנגנון הניטור והאימות של סבא"א, כולל החלטת מועצת הנגידים מ-5 ביוני", מסרו המנהיגים. 

בשבוע שעבר מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית ‏לאנרגיה אטומית אימצה החלטה תקיפה נגד איראן. 

ההחלטה, שעברה ברוב גדול, מונה את הפרותיה הרבות ‏של איראן בתחום הגרעין - הפרות של החוק הבינ״ל, הפרות של הסכם הגרעין ומאמצים בלתי פוסקים של איראן לחבל בעבודת הפיקוח של הסוכנות על מתקני הגרעין שלה - מגנה את איראן ודורשת מאיראן לשתף פעולה עם עבודת הפיקוח של הסוכנות. ההחלטה גם כוללת איום ברור כלפי איראן שאם לא תשנה את דרכיה יינקטו כנגדה צעדים נוספים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום