בלחץ שירותי הביטחון : בוטל מינוי הישראלי לסגן רה"מ הולנד

מועמדותו של גדעון מרקוסזאואר לתפקיד שר ההגירה וסגן רה"מ בוטלה, אחרי שהשב"כ ההולנדי הציג מידע על קשרים שקיים הישראלי לכאורה עם המוסד

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 14.6.2024 | 16:15

הפרלמנט ההולנדי | צילום: Pixabay

מנהיג הולנד חירט ווילדרס הסיר את מועמדותו של הישראלי-הולנדי גדעון (גידי) מרקוסזאואר, שיועד לתפקיד השר לענייני הגירה וסגן ראש הממשלה. הסיבה: השב"כ ההולנדי, הציג בפניו מידע שלפיו גדעון חשוד שהיה תחת השפעה של המוסד הישראלי, כך דווח ב-Ynet.

לא ברור מה במידע שהוצג לווילדרס אתמול הוביל אותו לשינוי החלטתו למנות את הישראלי לשר וסגן רה"מ. "תוכן הפנייה שקיבלתי על מרקוסזאואר היה סיבה עבורי להסיר את מועמדותו", כתב ווילדרס. במקומו של גדעון מונתה לתפקיד חברת הפרלמנט מרג'וליין פייבר.

מרקוסזאואר מסר בתגובה: "כשהכל מרגיש קפקאי, נראה שלטרוריסט ממוצע יש יותר זכויות מפוליטיקאי עם דעה נוקבת".

גדעון הוא אזרח ישראלי, יליד תל-אביב ולמד באוניברסיטה העברית בירושלים. מרקוסזאואר הוא ציוני נלהב וידיד חם ואוהב של מדינת ישראל.

מרקוסזאואר נולד בתל-אביב ב-27 באוקטובר 1977. הוא למד בבית הספר היסודי-יהודי "ראש פינה" באמסטרדם ולאחר מכן בבית הספר לחינוך קדם אוניברסיטאי רמב"ם באמסטרדם.

בגיל 19 למד יחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים ובשנים 1996 עד 1997 במכללה לתלמוד בישראל. הוא היה פעיל שנים רבות בארגון שאחראי על אבטחת בתי הספר היהודיים, בתי הכנסת והמוסדות היהודיים בהולנד.

הוא מכחיש את היותו טיפוס רדיקלי. "אני רק יהודי רגיל, מסורתי עם רעיונות ליברליים", כאמור הוא התנגד בתוקף ליהודים שתמכו בביקורת האו"ם על ישראל. "בפולין הישנה (שם השורשים שלי) ידענו מה לעשות עם יהודים נתעבים מהסוג הזה".

גידי שנולד בתל אביב מאמין שכמהגר יש לו זכות דיבור מיוחדת בנושא: "מהגר צריך להתאמץ קצת יותר. עליו להתנהג בצניעות כאורח". לדבריו, מדיניות ההגירה היא "למעשה פשע אחד גדול נגד העם ההולנדי וכל מי שתומך בה, כולל הפוליטיקאים האחראים, צריכים להיות מובאים בפני בית דין בגלל מדיניות הגבולות הפתוחים, כי אתם הורסים לגמרי את הולנד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום