דיווח: נתניהו מתנגד בשיחות סגורות לוועדת חקירה ממלכתית

ראש הממשלה אמר בשיחות סגורות בימים האחרונים כי הוא מתנגד להקמת ועדה חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי ה-7 באוקטובר. לשכתו: "הדיווח אינו נכון. בכל תולדות המדינה לא הוקמה ועדת חקירה בזמן מלחמה"

אביחי חבר | פוליטי 28.5.2024 | 19:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחות סגורות בימים האחרונים כי הוא מתנגד להקמת ועדה חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי ה-7 באוקטובר, ובכל מקרה לא מתכוון לפתוח באף בדיקה או חקירה לפני תום המלחמה.

לפי מקורות בסביבת נתניהו שצוטטו ב'וואלה', ראש הממשלה הביע בשיחות התנגדות נחרצת להקמת ועדת חקירה ממלכתית - שלפי החוק העומד בראשה הוא שופט בדימוס שממונה בידי נשיא בית המשפט העליון, מחשש שמ"מ הנשיא השופט עוזי פוגלמן ימנה את נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות לעמוד בראש הוועדה.

"אם פוגלמן ימנה את חיות זה פשוט אסון", נתניהו אמר, לפי שני מקורות בסביבתו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי 'הדיווח אינו נכון".

נתניהו אמר כבר בתחילת המלחמה כי האירועים שקדמו למחדל ה-7 באוקטובר ייבדקו וייחקרו רק בתום המלחמה. עם זאת, ברקע חילופי האשמות פומביים בין לשכת ראש הממשלה וצה"ל על ההתראות שניתנו לפני הטבח, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיש בתחילת השבוע למזכירות הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבחינת האירועים והתהליכים המדיניים והביטחוניים שקדמו למתקפת הפתע של חמאס ואת אירועי מלחמת "חרבות ברזל".

העלאת הצעת המחליטים לסדר היום תלויה באישור ראש הממשלה - שכאמור, לפי מקורות, לא מעונין להקים אותה, וחושש כי הנשיאה לשעבר חיות תעמוד בראשה. גם יש עתיד הניחה היום הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדל השבעה באוקטובר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום