נתניהו ללוחמים בצפון: "מחויבים להחזיר את התושבים בבטחה"

ראש הממשלה נתניהו נועד עם לוחמי סיירת גולני בגבול הצפון: "אנחנו מחויבים גם במישור האזרחי וגם במישור הצבאי להחזיר את התושבים בבטחה אל יישוביהם ובתיהם. זה אחד מיעדי המלחמה, אנחנו לא מוותרים עליו"

אברהם פריינד | פוליטי 28.5.2024 | 18:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו בגבול הצפון | צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שלישי) בבסיס של אגף המודיעין במרחב הצפוני יחד עם ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה ומפקד 8200, תת אלוף י׳.

ראש הממשלה נתניהו אמר ללוחמים: "אני פה עם חיילי חטיבת גולני וסיירת גולני. יחידה מפוארת, שנלחמה גם בעזה, גם ביו"ש ועכשיו פה בגבול הצפון, איבדו חברים, אבל עם רוח לחימה יוצאת מהכלל עם הישגים נפלאים יחד עם חבריהם.

אנחנו מבקרים פה בצפון יום אחרי שהממשלה העבירה החלטה על תכנית סיוע של 3.5 מיליארד שקל מיידית לתושבי הצפון, לשיקום היישובים ולעזרה, ועוד 45 יום עוד 3 מיליארד ואחר כך עוד היד נטויה, משום שאנחנו מחויבים גם במישור האזרחי וגם במישור הצבאי להחזיר את התושבים בבטחה אל יישוביהם ובתיהם".

לדבריו, "מחויבות זו היא אחד מיעדי המלחמה, אנחנו לא מוותרים עליו. אני רוצה להגיד לכם שאני נמצא פה יחד אתכם, אני שומע אתכם, רואה את הנחישות שבכם, רואה את האש בעיניים, אני הייתי אומר לאזרחי ישראל: זה קיר הברזל של מדינת ישראל.

יחד עם הלוחמים הנפלאים האלה וחבריהם אנחנו נשיג גם את היעד הזה. תודה רבה לכם. אני מצדיע לכם, כל עם ישראל מצדיע לכם. כל הכבוד לכם", כך ראש הממשלה.

במסגרת ביקורו קיבל רה"מ נתניהו סקירה אודות תמונת המודיעין בזירה הצפונית והאיומים במרחב. כמו כן, ראש הממשלה שוחח עם קצינים וחיילים המשרתים בבסיס ושמע מהם אודות שירותם ותחושת המשמעות אותה הם חווים יום יום בתקופה זו, בה הם לוקחים חלק ישיר ומשמעותי בלחימה בכלל הדרגים - החל מהסיוע לכוחות הפועלים בקצה המבצעי ועד לדרג מקבלי ההחלטות.

לאחר מכן, ראש הממשלה הגיע למוצב בגבול הצפון, שם נפגש עם לוחמי סיירת גולני. ראש הממשלה קיבל סקירה ממח"ט גולני אל״ם עדי גנון וממפקד הסיירת סא"ל דוד כהן על פעילותה המבצעית בגזרה, שבמסגרתה נלחמים מדי יום במחבלי חיזבאללה ומביאים לסיכולם באמצעות זיהויים של הלוחמים בשטח. 

כמו כן, רה"מ נתניהו קיים שיח עם הלוחמים והתרשם מחתירתם למגע ומנחישותם להשיב את תושבי הצפון לבתיהם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום