סגן השר חשף: אילו נושאים בני גנץ לא רוצה שייחקרו

בנאומו במליאת הכנסת התייחס סגן השר אבי מעוז להצעת ההחלטה שהגיש השר בני גנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית בגין אירועי שמחת תורה והמלחמה והצליח לקומם את האופוזיציה שפצחה בקריאות ביניים

קובי עוזיאלי | פוליטי 28.5.2024 | 08:00

בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת נעם סגן השר במשרד ראש הממשלה ח"כ אבי מעוז התייחס להצעת ההחלטה שהגיש השר בני גנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית. "השר בני גנץ הגיש לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בגין אירועי שמחת תורה והמלחמה. על פי ההצעה, הוועדה תחקור את המדיניות, קבלת ההחלטות, ההיערכות, הכוננות, המוכנות וההשפעות של גופי הביטחון והמודיעין, כלל משרדי הממשלה והמערכות האזרחיות, ואת מהלכי יום ה- 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, כלשונו. את מה לא הציע השר גנץ שהוועדה תחקור?".

לדבריו, "את הסכמי אוסלו, שבהם ממשלת ישראל הרימה מאשפתות ארגון טרור, הביאה אותו לכאן, חימשה אותו בעשרות אלפי כלי נשק, נתנה לו שליטה על חלק מיהודה, שומרון ועזה, ואחר כך התפלאה שהטרוריסטים המשיכו להיות טרוריסטים.

הוא לא הציע לחקור את הבריחה מלבנון, שהוא כמפקד היק"ל היה זה שניהל אותה וסגר את השער. הבריחה שהפקירה את לוחמי צד"ל, הביאה את מחבלי החיזבאללה לגבול הצפון וגרמה לכך שהיום תושבי הצפון עקורים מבתיהם.

הוא לא הציע לחקור את העקירה והגירוש מגוש קטיף, שכונו בשם המכובס 'ההתנתקות', ושגרמו להגשת רצועת עזה על מגש של כסף לחמאס".

"וכמובן, שגנץ לא הציע לחקור את עיסקת שליט, כלומר, את שחרור מעל אלף מחבלים, כולל המרצח סינווא  והנהגת החמאס הנוכחית..ואתם יודעים למה? מכיון שגנץ היה הרמטכ"ל באותה תקופה, וכרמטכ"ל הוא תמך בעיסקה, ואף הסביר שממשלת ישראל הייתה מודעת למחיר ולאתגר האפשריים. מה הייתה ההערכה המצב של הרמטכ"ל דאז? הערכת המצב של הרמטכ"ל דאז, אני מצטט: "לא מן הנמנע שנפגוש חלק מהמשוחררים בפעילות הצבאית בעתיד, אבל בהערכת המצב שלנו אנחנו חושבים ששחרור האסירים הוא בר הכלה מבחינה ביטחונית". עד כאן סוף ציטוט.

"בשמחת תורה התברר לדאבון כולנו, ששחרור האסירים אינו בר הכלה מבחינה ביטחונית. לאותה תפיסה היה שותף הרמטכ"ל הנוכחי, שגנץ מינה אותו במחטף בממשלת מעבר בגיבוי היועמ"שית, כדי לכפות אותו על הממשלה שקמה לאחר הבחירות. אותו רמטכ"ל, עם אותה קונספציה, שגם הוא אומר כמה חודשים לאחר שמחת תורה מסוגל לומר שצה"ל חזק מספיק כדי שמדינת ישראל תדע להכיל עוד עיסקה של שחרור אסירים. הקונספציה והאיוולת בצורה מזוקקת". כך ח"כ אבי מעוז במליאה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום