השר בן גביר: מבטל את השימוע למפכ"ל, אבקש מהממשלה לסיים את כהונתו

השר בן גביר משיב לבג"ץ ומצהיר: "השימוע למפכ"ל יבוטל - אך בכוונתי לפעול בהתאם לדו"ח ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, ולהביא הצעת הצעת החלטה לממשלה שתקבע את מועד סיום כהונתו של המפכ"ל"

אבי גדלוביץ' | פוליטי 28.5.2024 | 20:05

בן גביר ושבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (שלישי) לבג"צ כי הוא מבטל את השימוע למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. בן גביר מסר בתשובתו לבג"ץ כי בכוונתו להביא לממשלה הצעת החלטה בדבר סיום כהונתו של המפכ"ל, על סמך החלטות ועדת החקירה לאסון הר מירון.

בתשובה לבג"ץ נכתב כי הודעת היועצת המשפטית נעשתה בחוסר סמכות, אך "מכל מקום, ולמען הסר ספק, יצוין כי ההזמנה לשימוע נועדה לאפשר למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, להשיב לטענות שיש כנגדו באשר לחוסר תפקודו".

"משיב 4 מתכבד לעדכן את בית המשפט הנכבד כי השימוע מבוטל ועל כן הבקשה מתייתרת. יחד עם זאת יצוין, כי בכוונת המשיב לפעול בהתאם לדו"ח ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון ולהביא בתוך עשרה ימים לדיון בממשלה, בהצעת מחליטים, את סיום כהונת המפכ"ל בהתאם לקביעות בדו"ח מירון".

מוקדם יותר התייחס מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי  לזימונו לשימוע ע"י השר ביטחון לאומי איתמר בן גביר. "במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה ונקייה מכל סממן פוליטי", אמר שבתאי בכנס לשכת עורכי הדין באילת. "משטרת ישראל אינה פוליטית ולא הייתה. אני מתחייב בפניכם כאן היום, שאמשיך לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים כאלו למשטרת ישראל".

"אני עומד על בימה זו ומצהיר בקול ברור - משטרת ישראל חייבת להישאר אוטונומית! עצמאית! נטולת פניות ומנותקת מכל גחמה פוליטית, כזו או אחרת", הוסיף שבתאי.

אתמול הודיע השר בן גביר כי זימן את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשימוע ביום רביעי הקרוב, בטרם ימליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו. השר בן גביר מציין במכתב ששלח למפכ"ל את ההחלטה להאריך את כהונתו על רקע תפקודו באירועי שבעה באוקטובר, "ואולם, בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט", כתב בן גביר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום