שערורייה בגרמניה: היכה יהודי עם את חפירה ולא ירצה עונש מאסר

שערורייה גרמנית: גבר בן 29 היכה יהודי עם את חפירה ובית המשפט פסק כי לא ירצה עונש מאסר מכיוון ש"התוקף סובל מבעיות פסיכיאטריות"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 21.2.2021 | 10:51

אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר מקזחסטן שתקף יהודי חובש כיפה מול בית כנסת בהמבורג לא ייכנס לכלא בגלל שיש לו בעיות פסיכיאטריות, כך קבע שופט גרמני.

התוקף בן 29, שזוהה בתקשורת הגרמנית רק כגריגורי ק. היכה את היהודי עם את חפירה בצורה קשה ב-4 באוקטובר, עד שהקורבן היה בסכנת חיים.

גריגורי לקח מונית לבית הכנסת ונשא בכיסו ציור של צלב קרס וכן סכין מתקפלת, בה לא השתמש, כך דווח ביום חמישי האתר the Judische Alegemeine.

עשרות מבני הקהילה היהודית מחו על פסק הדין מול הפרקליטות בהמבורג בתחילת השבוע. גריגורי עשוי היה להישפט בגין ניסיון רצח, עם פשע שנאה כאל גורם מחמיר. אולם מבית המשפט עולה כי מצבו הפסיכיאטרי בעת התקיפה גרם לו לא להיות אחראי למעשיו, הוא לא יישלח לכלא אלא יטופל במוסד פסיכיאטרי ללא קשר לתוצאה של הליך שיפוטי כלשהו.

קורבן התקיפה בן ה-26 העיד במשפט. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, הצעיר עדיין סובל מהתקיפה באוקטובר האחרון, ולא השתקם סופית, כ-25 צעירים יהודים הפגינו מול בית המשפט עם כרזה "נגד כל אנטישמיות".

הקהילה היהודית תקפה את ההחלטה שלא להכיר במעשה כפשע שנאה, "יש להכיר בכך שהקהילה היהודית הייתה ממוקדת על ידי התוקף", אמר פיליפ סטריכרז, יו"ר הקהילה היהודית בהמבורג. "כיצד יהיה ניתן היה למנוע מעשים אנטישמיים בעתיד אם הם לא נקראו ככאלה", שאל סטריכרז. "מאחר שקיים חשש ממצב בריאותו של הנאשם, התהליך יימשך ללא הנאשם" כך מסר דובר בית המשפט. פסק דין סופי צפוי להינתן בסוף חודש מרץ.

כזכור כפי שדווח ב'כל רגע', הגבר בן ה-29 לבוש בלבוש צבאי היכה את הסטודנט היהודי שחבש כיפה באמצעות את חפירה מחוץ לבית הכנסת הוהה וייד (Hohe Weide) בהמבורג. הסטודנט היה בדרכו להיכנס לבית הכנסת. הקורבן פונה לבית החולים עם מה שתואר כפגיעת ראש קשה. הוא "קיבל עזרה ראשונה על ידי עוברי אורח עד שהגיעו כוחות הצלה" כך דיווחה אז המשטרה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום