שלוש תקריות אנטישמיות מטרידות מאד באירופה

האנטישמיות באירופה מרימה ראש | נדמה כי אירועי השנאה ביבשת הספוגה בדמם של יהודים כבר הפכה מזמן לדבר שבשגרה, ודווקא עתה בצל הנגיף שמכה בעולם, הם מתגברים יותר ויותר

יענקי פרבר | חדשות בעולם 21.2.2021 | 07:40

בית הכנסת בעיר ביאל צילום: הפדרציה היהודית בשוויץ

שלוש תקריות אנטישמיות מטרידות מאד אירעו באירופה בזמן האחרון, באחד מהם צלב קרס נחרט בדלת בית הכנסת בשוויץ. באחר, מחוקקת יהודיה בצרפת קיבלה הודעת מייל של שנאה "תתכונני למחנות". ובשלישי, באיטליה משפחה יהודית מצאה על רכבה סמל נאצי חרוט.

בצרפת, יעל בראון-פיווט, מחוקקת יהודיה ממפלגת המרכז של הנשיא עמנואל מקרון, שיתפה ביום חמישי האחרון בטוויטר הודעת שנאה אנטישמית שקיבלה במייל הפרטי שלה. בה נכתב בנוסף להתייחסות למחנות ההשמדה, כי "הפעם המוסלמים יתמודדו איתך, יהודים כבר לא יכולים להיכנס לשכונות מסוימות, תוך שני דורות יהיו אלה ערים שלמות, דמוגרפיה קובעת חוקים".

בית הכנסת בעיר ביאל: צילום הפדרציה היהודית בשוויץ.

בתקרית בשוויץ חברי הקהילה היהודית בעיר ביאל ביום חמישי האחרון, מצאו את המלים "זיג הייל" ו"יהודים תארזו" חרוטים על דלת בית הכנסת שלהם לצד צלב קרס. המשטרה מחפשת אחר חשודים, כך נכתב בהודעה של הפדרציה של הקהילות היהודיות בשוויץ. המקרה הנוכחי הוא המשך למקרים נוספים עליהם דיווחנו ב'כל רגע'.

במקביל כפי שפורסם, בתחילת החודש הושאר בשר חזיר מחוץ לשני בתי כנסת נוספים בשוויץ.

תקרית מטרידה נוספת שאירעה היא באיטליה, המלים "כוח היטלר" נחרטו על מכונית של משפחה יהודית ברוזאט - מילאנו - איטליה בשבוע האחרון. ראש העיר גינה בחריפות את המקרה. "במבט ראשון זה יכול להיראות כמעשה של האידיוטים הרגילים", כתב ראש עיריית רוזאט דניאל דל בן ברשתות החברתיות. ופרסם תמונה של המכונית שהושחתה. "ובמקום זאת זו לא המעשה של האידיוטים הרגילים, מכיוון שהמכונית הזו היא בבעלות משפחה ממוצא יהודי שגרה 23 שנים ברוזאט". ראש העיר הוסיף כי "הקהילה המקומית מגנה כל סוג של חוסר סובלנות ואפליה גזענית ומביעה סולידריות עם האנשים המעורבים, אין מקום לשנאת זרים ואנטישמיות".

הכיתוב על הרכב.

ראש העיר כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "פגשתי יחד עם חברי המועצה את משפחת הקורבן של מעשה האפליה המביש, הראתי להם את הקרבה של הקהילה שלנו עם מסרים של סולידריות, האירוע זכה לתהודה לאומית, וזה היה בין המטרה שלנו, אסור להתעלם ממקרים כאלה, כפי שרבים הציעו, הצעתי לקהילה שלנו לשאת בהוצאות הוצאות הנזק, הם הודו לנו אך כבר טיפלו בעצמם, אני חוזר ואומר כי ברוזאט אין מקום לשנאת זרים ואנטישמים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום