איראן במסר תוקפני לבריטניה: "האויב יתחרט על עיכוב מכלית הנפט"

שעות ספורות לאחר פרסום הידיעה שאיראן ניסתה להשתלט על ספינה בריטית, סגן מפקד משמרות המהפכה התייחס לבריטניה כאל "אויב" בהתבטאות חריפה • "מחפשים דרך חדשה לתקוף אותנו בכל יום - נכריז בקרוב על תגובה ראויה לתוקפנות"

חדשות בעולם 11.7.2019 | 21:38

חיל הים של משמרות המהפכה | ויקיפדיה

סגן מפקד משמרות המהפכה האיראניים, האדמירל עלי פאדאווי, הכריז היום כי ברטיניה תתחרט על עיכוב מכלית הנפט האיראנית וכי ארצו תצא בקרוב לפעולת תגמול. 

"האויב יתחרט בקרוב על עיכוב מכלית הנפט. מכריז בקרוב על תגובה ראויה לתוקפנות", אמר פדאווי במהלך טקס של משמרות המהפכה בעיר איספהאן בדרום מערב המדינה. 
התייחסותו של פדאווי אל בריטניה כאל "אויב", היא הסלמה חריגה ברטוריקה האיראנית נגד המדינה האירופית וביטוי לזעם של טהרן על עיכוב מכלית הנפט שלה והפגיעה בכלכלתה.

"האויב מחפש דרכים חדשות לפגוע בנו בכל יום. משמרות המהפכה ימשיכו להגן על המהפכה כמו שעשו בארבעים השנים האחרונות", אמר פדאווי בנאומו. 

מוקדם יותר הכחיש משמר החופים האיראני את הדיווחים לפיהם נכשל בעצירת מכלית נפט בריטית היום בבוקר. ריטניה טוענת כי מספר ספינות של משמר החופים האיראני ניסו לעכב מכלית המניפה את דגל בריטניה במפרת הפרסי. 

"ספינה של חיל הים הבריטי חצצה בין כלי השיט"

דובר הממשלה הבריטית מסר: "בניגוד לחוק הבינלאומי, שלוש סירות איראניות ניסו להסיט ממסלולה את אוניית המסחר 'המורשת הבריטית' במצרי הורמוז. HMS מונטרוס (ספינה של הצי המלכותי הבריטי) נאלצה לחצוץ בין כלי השיט האיראניים לאונייה הבריטית ולהזהירן כמה פעמים, עד שאלו הסתובבו. אנחנו מודאגים מהתקרית ומפצירים באיראנים שלא להסלים את המצב באזור". 

עם זאת, במשמרות המהפכה האיראניים דחו את ההאשמות, כך על פי סוכנות הידיעות החצי-רשמית פארס שבאיראן. המכלית הבריטית יצאה מהמפרץ הפרסי וחצתה את מצרי הורמוז. בשלב מסוים, חמש סירות התקרבו אליה והורו לה לשנות את כיוון הפלגתה, ולעצור בקרבת המים הטריטוריאליים של איראן. לפי הגורמים, מי שהיה עד לתקרית הוא כלי טיס של ארצות הברית שריחף מעל כל העת ותיעד את המתרחש. 

למרבה המזל, ספינה של הצי הבריטי המלכותי ליוותה את מכלית הנפט מרחוק ונזעקה לטפל באירוע. צוות הספינה כיוון כלי נשק לעבר הסירות החשודות ודרש מהן להתרחק באופן מיידי. עמדות הירי של הספינה הבריטית כללו בין היתר תותח 30 מ"מ שעוצב במיוחד כדי ליירט סירות קטנות מסוג זה. הסירות המזוהות עם הרפובליקה האסלאמית נענו לאזהרה ונסוגו. 

מדובר בתגובה ישירה לתקרית ימית אחרת שהתרחשה בשבוע שעבר, כשהצי הבריטי המלכותי תפס בטריטוריה של גיברלטר מכלית נפט איראנית שהייתה בדרכה לסוריה. 
נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר אתמול כי בריטניה "תצפה בהשלכות" של תפיסת המכלית האיראנית בגיברלטר.

ישראל היום

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום