בלב ים: הבריטים שלפו נשק והאיראנים ברחו

מיכלית בריטית יצאה מהמפרץ הפרסי וחצתה את אזור מיצרי הורמוז, שם התקרבו אליה סירות משמר של משמרות המהפכה האיראנית. רק לאחר שהבריטים כיוונו נשק לעברם, האיראנים נסוגו

חדשות בעולם 11.7.2019 | 13:46

מכלית נפט, אילוסטרציה | ויקיפדיה

סירות איראניות חמושות ניסו ללא הצלחה לעצור מכלית נפט בריטית במפרץ הפרסי ביום רביעי האחרון. כך על פי שני בכירים אמריקאים ששוחחו עם ה - CNN.

על פי הדיווח, המיכלית הבריטית יצאה מהמפרץ הפרסי וחצתה את אזור מיצרי הורמוז, ואז התקרבו אליה סירות משמר של משמרות המהפכה האיראנית.

האיראנים הורו למכלית לשנות את מסלולה ולעצור במימייה הטריטוריאליים הסמוכים של איראן, מטוס אמריקאי שטס מעל המקום, תיעד את ניסיון ההשתלטות שלא צלח. התיעוד עדיין לא אושר לפרסום.

מקור במשרד הביטחון הבריטי אמר ל- CNN כי "הופיעו סירות איראניות שניסו להסיט את המיכלית נפט מהמים הבינלאומיים למים איראניים". הדבר לא צלח, כי ספינת חיל חצצה ביניהם, והזהירה את הסירות האיראניות מכל ניסיון השתלטות, חיילים מהספינה הבריטית כיוונו נשק לעבר האיראנים, והם נסוגו.

אנשי ממשל מארה"ב אמרו כי חמש סירות איראניות ניגשו למיכלית הבריטית. עם זאת, אנשי ממשל בריטים אמרו כי שלושה סירות איראניות היו מעורבות באירוע.

ספינת מלחמה של הצי המלכותי של בריטניה, ליוותה את המיכלית לאורך כל מסעה באזור, והחיילים כיוונו נשקים לעבר האיראנים. כאמור, הבריטים הזהירו את האיראנים כי הם יפתחו באש לעברם אם הם לא יסוגו, האיראנים עזבו את המקום במיידית.

משמרות המהפכה של איראן הכחישו שהם ניסו לעצור את המיכלית הבריטית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום