דרעי חתם: לא יחסמו ישראלים באוקראינה

בטקס היסטורי שנערך היום בקייב, שר הפנים דרעי חתם הסכם למניעת חסימת ישראלים לאוקראינה • שר הפנים האוקראיני: "כל הבעיות שייכות להיסטוריה"

חדשות בעולם 11.7.2019 | 16:16

באדיבות המצלם

לאחר חודשים של סבל ועיכובים קשים מצד ישראלים בגבולות אוקראינה, נחתם הסכם היסטורי בין שר הפנים אריה דרעי למקבילו האוקראיני ארסן אבקוב. הטקס נערך במשרד הפנים בקייב. ההסכם נחתם במשרד הפנים בקייב ועיקרו - שיתוף פעולה בין ישראל ואוקראינה כדי למנוע תקלות וחסמים בכניסה למדינות.

בתחילת הטקס פתח שר הפנים המקומי ואמר: ״היו לנו בעיות קשות בשני הצדדים והיום אנחנו חותמים על מסמך היסטורי שבו כל הבעיות והתקלות יהיו שייכים לעבר ולהיסטוריה. מהיום נעשה הכל שלא יהיו כלל תקלות ואם יקרה אנחנו מתחייבים לדבר ולפתור את זה. יש בינינו ידידות גדולה והיא חייבת להימשך. אני רוצה להודות לצוותים שעבדו במשך שבועות כדי להגיע להסכם חתום״.

השר דרעי אמר בטקס, "יש בין המדינות קשר של אימון וחברות. צר לנו מאוד על כל מה שהיה אבל פנינו לעתיד. עשינו צעדים מרחיקי לכת כדי להקל גם על הבאים מאוקראינה בגלל החשיבות של שתי המדינות ובגלל שיש מאות אלפים שרוצים כל שנה להגיע למקום להתפלל על קברי הצדיקים ואנו מעוניינים שההגעה שלהם תעבור ללא תקלות".

"אני רוצה להודות לרב שמואל קמינצקי על המאמצים הגדולים, לשגריר יואל ליאון, לנגיד בוגולובוב ולפרופ׳ מור יוסף. נעשה הכל שכל סעיפי ההסכם יעבדו ויפעלו. אנחנו מתקרבים לתקופת החגים ולראש השנה. עשרות אלפים יגיעו לכאן לאומן ולכן חשוב מאוד שבתקופה העמוסה הזאת יעשו מאמצים גדולים שהכל יעבור חלק ללא שום בעיות", הוסיף השר.

עוד אמר דרעי, "נמצא איתנו כאן הרה״צ רבי שלום ארוש רב חסידי ברסלב בישראל. הרב לא ישן בחודשים האחרונים מתוך דאגה מה יהיה עם הרבבות שיגיעו להתפלל מישראל״.

שר הפנים המקומי הגיב לדברי דרעי: "הכל יהיה טוב לגמרי. רק השנה לבד כבר הגיעו 120.000 ישראלים ואנחנו יודעים להתארגן לקראת ראש השנה. הערכה שלנו זה שמגיעים 30.000 איש לאומן. שנה שעברה בדקנו והגיעו 28.000 איש. כמו שסיכמנו מקודם אם חלילה יקרה משהו אני לשירותכם אבל אני בטוח שלא יהיו כלל תקלות. נדאג שיהיה כמות גדולה של שוטרים בכל תקופת ראש השנה כדי לשמור על הסדר״.

שגריר אוקראינה בישראל הצטרף לדברים, ואמר ״אני רוצה להודות לשרים שלמרות שהיו ועדיין נמצאים בעיצומם של מערכות בחירות הם לקחו על עצמם לטפל בבעיה הקשה. זה סיפור שנמשך כבר 4 שנים. 300.000 תיירים הגיעו שנה שעברה מישראל לאוקראינה ו170.000 תיירים הגיעו מאוקראינה לישראל שנה שעברה. אלו מספרים גדולים ויש להם עוד פוטנציאל להתרחב משמעותית. בטוח שהיום אחרי שאנחנו חותמים מי שירוויח זה האזרחים שיהיה להם חיים קלים יותר״.

שגריר ישראל באוקראינה יואל ליאון הדגיש, ״גם האזרחים הישראלים שהגיעו לפה הרגישו יחס נוקשה. היו משפחות שהופרדו ואנשים שהתעכבו זמן רב. כך שהבשורה של היום היא בשורה גדולה ומשמעותית״.

דרעי אמר לפני החתימה: " יש לי בקשה אישית לגבי אומן. הייתי מהראשונים שהגעתי למקום לפני שנים רבות ואני קשור מאוד למקום הזה. אני מבקש מכבוד השר אישית לכונן ערוץ קשר ישיר בכל הנוגע לאומן ולמנות נציג מטעמו שיטפל בכל הבעיות של המקום״. השר המקומי בתגובה: ״זה רעיון מעולה ויבוצע״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום