מלחמה בפתח: המדינות שקוראות לאזרחיהן לצאת מיידית מלבנון

מדינות רבות, ערביות ומערביות, קוראות בימים האחרונים בזו אחר זו לאזרחיהן לצאת מלבנון - בעקבות החשש ממלחמה כוללת מול ישראל | דרום קוריאה, צרפת ואיטליה קראו היום לאזרחיהן לצאת מיידית מלבנון

קובי ברקת | חדשות בעולם 4.8.2024 | 18:54

משגרי טילים | צילום: שאטרסטוק

מדינות רבות, ערביות ומערביות, קוראות בימים האחרונים בזו אחר זו לאזרחיהן לצאת מלבנון - בעקבות החשש ממלחמה כוללת מול ישראל.

לפני זמן קצר מפרסם משרד החוץ של דרום קוריאה קריאה לאזרחיה השוהים בלבנון ובישראל לעזוב בדחיפות את המדינות בעקבות העימות הצפוי. מספר הקוריאנים המתגוררים כיום במזרח התיכון הוא כ-530 בישראל, 130 בלבנון ו-110 באיראן.

הקריאה של דרום קוריאה מצטרפת לקריאתן של צרפת ואיטליה שהודיעו היום (ראשון) לאזרחיהן לעזוב את לבנון. משרד החוץ הצרפתי המליץ כבר שלשום לאזרחים שמתגוררים באיראן לעזוב זמנית את המדינה בעקבות החשש מסגירת המרחב האווירי שלה, וקרא לאזרחים שמטיילים בה לעזוב.

היום כאמור קראה צרפת לאזרחיה לעזוב גם את לבנון, במיוחד לאלו שמטיילים בה, "כל עוד עדיין יש טיסות מסחריות זמינות". שר החוץ של איטליה, אנטוניו טאיאני, כתב פוסט ברשת X שבו קרא לאיטלקים שנמצאים באופן זמני בלבנון שלא לנסוע כלל לדרום המדינה - ולחזור לאיטליה בהקדם האפשרי "בהתחשב במצב המידרדר".

ב-ynet דווח כי אתמול נרשמו קריאות דומות ממספר מדינות: שבדיה קראה אתמול לאזרחיה לעזוב את לבנון והודיעה כי היא סוגרת את השגרירות בביירות, לפחות באופן זמני; שגרירות ארה"ב במדינה קראה גם היא לאזרחים לקנות כרטיס טיסה "לאן שאפשר - גם אם לא מדובר ביעד המועדף".

בריטניה הצטרפה גם היא וביקשה מאזרחיה לעזוב "באופן מיידי"; גם משרד החוץ הירדני, שפרסם כבר בימים האחרונים קריאות לאזרחי המדינה לעזוב את לבנון, פרסם הודעה נוספת אתמול בלילה הקוראת לאזרחים לא להגיע למדינה, ובנוסף ביקש שוב מאזרחים לעזוב בהקדם האפשרי. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום