איראן נחרצת בתגובתה: "לא אכפת לנו אם זה יצית מלחמה"

דיווח: איראן סירבה לבקשות רבות של דיפלומטים מערביים למתן את תגובתה נגד ישראל, ואף אמרה: "לא אכפת לנו אם זה יצית מלחמה". איראן סירבה לספק כל מידע על התגובה הצפויה, היקפה ומועדה | בישראל נערכים ודרוכים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 4.8.2024 | 17:45

טילים באיראן, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

איראן דחתה את מאמצי ארה"ב ומאמצים של מדינות ערב למתן את תגובתה לחיסול בטהראן של המנהיג הפוליטי הבכיר של חמאס, איסמעיל הנייה.

התובעים האיראנים אמרו ביום שבת כי הם פתחו בחקירה רשמית על חיסולו של איסמעיל הנייה, שהתרחשה שעות לאחר תקיפה ישראלית של רמטכ"ל חיזבאללה בביירות.

מנהיגי איראן נשבעו להגיב. ביום שבת אמרה איראן לדיפלומטים ערבים שלא אכפת לה אם התגובה תגרום למלחמה, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

ארה"ב ביקשה מממשלות אירופה להעביר מסר לאיראן שלא תסלים, והזהירה שכל תקיפה משמעותית תגרור תגובה. ארה"ב הבהירה כי למאמציו של הנשיא החדש של איראן לשפר את הקשר עם המערב יהיה סיכוי טוב יותר אם איראן תגלה איפוק. ארה"ב גם אמרה, כחלק מהמסר שלה, שהיא לוחצת על ישראל להרגיע גם היא.

על רקע המתיחות, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בוחן אפשרות לביקור באזור, כך דווח בכאן חדשות. מקורות דיפלומטיים הדגישו כי טרם התקבלה החלטה סופית לגבי הביקור, אך האפשרות נשקלת ברצינות נוכח ההסלמה האזורית.

בזירה הלבנונית, דווח כי שגרירים זרים בביירות העבירו מסרים לחיזבאללה, בהם המליצו לארגון להימנע מתגובה מיידית ונרחבת לחיסול מפקד הזרוע הצבאית שלו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום