איוונקה טראמפ: "לשון הרע גרוע מרצח, אין מחילה למילים"

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב לשעבר ואולי גם בעתיד, שוחחה בפודקאסט על מגוון נושאים, והתייחסה ל"לשון הרע" וברכת "אשר יצר". איוונקה הדגישה: לשון הרע "גורם נזק גדול לאדם שאומר את המילים מאשר לאדם שמקבל אותן"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 5.7.2024 | 13:32

ג'ארד קושנר עם חותנו הנשיא טראמפ | צילום: דוברות הבית הלבן

איוונקה טראמפ, ששימשה כיועצת בכירה בבית הלבן בממשל של אביה דונלד טראמפ, שוחחה בפודקאסט עם לקס פרידמן בארה"ב, כדי לדון במגוון רחב של נושאים. 

במהלך שיחתה, איוונקה דנה בכמה מושגי ליבה ביהדות, והובילה את השיחה למחוזות מעניינים במיוחד, עם מגיש הפודקאסט לקס פרידמן היהודי, שהופתע מהדברים.

כשנשאלה על השנאה והזלזול עליה ועל משפחתה בגלל הקשר שלהם עם דונלד טראמפ, השיבה איוונקה: "יש מושג ביהדות שנקרא לשון הרע, שפירושו דיבור מרושע. הרעיון הוא שדיבור רע על אחר הוא כמעט מקביל לרצח מבחינה מוסרית, כי אי אפשר באמת לתקן את זה. אתה יכול להתנצל, אבל אתה לא יכול לתקן את זה" אמרה.

עוד אמרה: "מרכיב נוסף של זה, הוא שזה גורם נזק גדול לאדם שאומר את המילים מאשר לאדם שמקבל אותן. ואני חושבת על זה הרבה. אני מדברת על הרעיון הזה עם הילדים שלי הרבה, ואני לא מוכנה לשלם את המחיר של הסיפוק החולף והרגעי הזה, אני חושבת שזה יהיה יקר מדי לנשמה שלי. וככה השלמתי עם זה, כי אני חושבת שזה מרגיש לי נכון יותר".

כשדנה במושג הכרת תודה, התייחס איוונקה לברכת "אשר יצר".

"יש תפילה ביהדות שאתה אמור לומר כל בוקר, שהיא בעצם להודות לאלוקים על כך שהגוף שלך עובד. זה משהו כל כך בסיסי, אבל כשזה לא קורה אנחנו אסירי תודה. אז פשוט להזכיר לעצמנו כל יום את הדברים הבסיסיים של גוף מתפקד, של הבריאות שלנו, של גישה למים, שלמיליוני אנשים רבים בכל העולם אין מים באופן קבוע, זה מאוד מבהיר וסופר חשוב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום