אנטישמי תומך טרור שהצדיע לסדאם חוסיין, הודח מהפרלמנט

חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלוויי, שהצדיע לסדאם וקרא לחיילים בריטים לסרב פקודה בעיראק הודח מהפרלמנט אתמול בבחירות, בבריטניה נושמים לרווחה שהאנטישמי הנאלח הודח

יענקי פרבר | חדשות בעולם 5.7.2024 | 09:31

ג'ורג' גלאוויי | צילום: צילום מסך יוטיוב

בָּרוּךְ שֶׁפְּטָרַנִי מֵעָנְשׁוֹ: האנטישמי הנאלח ג'ורג' גאלוויי, ממפלגת הפועלים, איבד את מושבו בפרלמנט הבריטי חמישה חודשים לאחר שניצח בבחירות מקומיות ברוצ'דייל. הוא קיבל 11,508 קולות, והפסיד לפול וואו מהלייבור שניצח עם 13,047 קולות.

כשפרסמו החדשות על המפלה שלו  גאלוויי, מנהיג הלייבור לשעבר, לורד קינוק, אמר ל-BBC: "אני מאושר. הוא דוחה. גאלוווי דוחה. הוא תמיד היה".

לורד קינוק שהוביל את מפלגת הלייבור מ-1983 עד 1992 הוסיף: "אני מכיר אותו מאז 1983 והוא דוחה. הוא כזה סרטן, הוא כל כך שטחי".

ראש עיריית מנצ'סטר, אנדי ברנהאם, אמר שהקהילות "ישמחו לראות את הגב" של גאלוויי.

גלאוויי מתח ביקורת על הלייבור על כך שתמכה בישראל במלחמה נגד חמאס במהלך מסע הבחירות שלו. הוא קידם תיאוריית קונספירציה שישראל אפשרה לחמאס מלכתחילה לבצע את מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר.

גאלוויי, בן 69, היה בעצמו חבר פרלמנט לשעבר של הלייבור וגורש מהמפלגה ב-2003 בגלל ביקורת על ראש הממשלה דאז טוני בלייר על מלחמת עיראק.

ב-1994 הוא עורר סערה בבריטניה כשביקר אצל הרודן סדאם חוסיין ששלט ביד רמה בעיראק, ואמר לו: "אדוני, אני מצדיע לך על האומץ, על הכוח שלך, על כושר ההתמדה שלך". ב-2003 הודח ממפלגת הלייבור אחרי שקרא לחיילים הבריטים לסרב פקודות בעיראק.

הוא האשים הפסדים קודמים בבחירות את "הנבלים, השפלים, הגזענים והציונים", ואמר שהם "כולם חגגו את ההפסדים" שלו.

במהלך המירוץ למושב בפרלמנט מטעם העיר רוצ'דייל לפנ חמישה חודשים, מנהיג מפלגת הפועלים, שכינה את עצמו "ג'ורג' עזה", תיאר את הטבח ב-7 באוקטובר כ"פריצה למחנה ריכוז", ואת הטרוריסטים של חמאס כינה "לוחמים".

האנטישמי זכה לפני חמישה חודשים במושב לאחר שמפלגת הלייבור נאלצה להשעות אנטישמי אחר, את המועמד שלה, עלי אזהר, בשל אנטישמיות. גם הוא תועד אומר שישראל בכוונה לא הגנה על הגבול הדרומי ב-7 באוקטובר כדי ליצור עילה לפלישה לעזה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום