הפנטגון ניהל קמפיין סודי נגד חיסונים והפחיד מוסלמים

בשיאה של מגיפת הקורונה, צבא ארה"ב פתח בקמפיין סודי נגד השפעתה הגוברת של סין בפיליפינים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 17.6.2024 | 14:02

אילוסטרציה | צילום: unsplash

צבא ארה"ב ניהל קמפיין סודי בשיא מגיפת הקורונה, כדי להתמודד עם השפעתה הגוברת של סין בפיליפינים, מדינה שנפגעה קשה במיוחד מהנגיף הקטלני.

מטרת הפעולה החשאית הייתה לזרוע ספק לגבי הבטיחות והיעילות של חיסונים שסופקו על ידי סין, כך גילתה חקירה שביצעה סוכנות הידיעות רויטרס. באמצעות חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות שהתחזו לתושבי פיליפינים, ארה"ב ביצעה תעמולה נגד חיסונים תוצרת סין. 

בפוסטים ברשתות החברתיות נכתב נגד איכותן של מסכות פנים סיניות, בחשבונות גם נכתב נגד ערכות הבדיקה והחיסון של סין, כולל נגד עזרה ראשונה סינית.

רויטרס גילתה לפחות 300 חשבונות ברשת X, (לשעבר טוויטר) כמעט כולם נוצרו בקיץ 2020 ובמרכזם הסיסמה הארוכה שמכפישה את סין Chinaangvirus – Tagalog for China is the virus.

באחד הפוסטים נכתב תוכן נגד החיסון, ליד תמונה של מזרק עם דגל סיני ותרשים של זיהומים. בפוסט אחר נכתב: "החיסון מזויף אבל הקורונה אמיתית".

לאחר שרויטרס שאלה את חברת X על החשבונות הללו, חברת X הסירה את הפרופילים, וקבעה שהם חלק מקמפיין בוטים מתואם המבוסס על דפוסי פעילות מתואמים.

עוד דווח, כי הפנטגון השתמש בחשבונות מזויפים במספר פלטפורמות כדי להפיץ פחד מחיסונים של סין בקרב מוסלמים בתקופה שבה הנגיף הרג עשרות אלפי אנשים כל יום, חלק מרכזי באסטרטגיה האמריקאית, מכיוון שחיסונים מכילים לפעמים ג'לטין חזיר, וכך הזריקות של סין יכולות להיחשב אסורות על פי הדת האסלאמית.

בכיר במשרד ההגנה הודה לרויטרס שצבא ארה"ב עסק בתעמולה חשאית כדי לזלזל בחיסון של סין, אך סירב למסור פרטים.

דוברת הפנטגון מסרה כי צבא ארה"ב "משתמש במגוון פלטפורמות, כולל מדיה חברתית, כדי להתמודד עם השפעה מזיקה נגד ארה"ב, בעלות ברית ושותפים". היא גם ציינה שסין פתחה במסע דיסאינפורמציה כדי להאשים את ארצות הברית באופן שווא בהתפשטות הקורונה.

משרד החוץ הסיני הגיב לרויטרס כי "מזה זמן רב ממשלת ארה"ב עושה מניפולציות במדיה החברתית ומפיצה מידע מוטעה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום