מנכ"ל חברת התעופה הבריטית: "היהודים חווים תקופה קשה"

בראיון לתקשורת הבריטית אמר שי וייס מנכ"ל חברת התעופה 'וירג'ין אטלנטיק' כי בריטניה היא "מקום שקשה ליהודים יותר ויותר לחיות בו". וייס נולד וגדל בירושלים, שירת כקצין בחיל השריון

יענקי פרבר | חדשות בעולם 16.6.2024 | 14:25

בריטניה | צילום: Pixabay

מנכ"ל חברת התעופה 'וירג'ין אטלנטיק' התראיין לעיתון 'הטלגרף' הבריטי על אנטישמיות ועל מצב היהודים בבריטניה. שי וייס, יליד ירושלים ובעבר מפקד טנק בשריון, אמר כי הוא מודאג מהעלייה באנטישמית מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס.

למרות שהוא לא סבל באופן אישי מאנטישמיות, הוא אמר כי יהודים "סובלים בוודאות" על רקע מתיחות פוליטית מוגברת. וייס, שחי בלונדון כבר שלושה עשורים אמר ל'טלגרף': "תמיד היה לי מזל. מספר התקריות שחוויתי באופן אישי במשך 27 שנים בבריטניה הוא לא יותר מקומץ של רמיזות, בדיחות והערות.

"ישראל מעולם לא הייתה הבעיה. אלא היו אלה בדיחות מטופשות על יהודים מאנשים שהכרתי, במיוחד על כסף. כספים, בלה, בלה, בלה, אתה יודע לאן זה הולך, קנאה".

הוא הוסיף: "אבל עכשיו, זו תקופה קשה ליהודים בבריטניה. אם אתה מזוהה כיהודי אתה סובל בוודאות. שום דבר לא קרה לי, אבל לא הייתי בהפגנות". 

וייס קרא לסיום המלחמה בעזה אך ציטט את טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, "כאשר מסתכלים על זה, גם הישראלים צריכים להרגיש בטוחים, זה אומר שחמאס לא צריך להיות בסביבה. גם הרשות הפלסטינית צריכה לסיים את דרכיה המושחתות ולמצוא דרך שבה היא תוכל להוביל את הפלסטינים לדרך טובה, עכשיו ייקח שנים להשגת כל הדברים האלה, אבל אני חושב שזו תוכנית טובה מאוד שטוני בלייר התווה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום