כך בישראל עוקבים אחר חטופים בעזה; חשש מהעברתם למנהרות

חמאס עשוי לשנות טקטיקה, ויעביר חטופים נוספים לתוך מנהרות ואולי מחוץ להישג ידם של כוחות הקומנדו. מנתחי מודיעין אמריקאים וישראלים בודקים תמונות מרחפנים ולוויינים בנסיון לאתר חטופים

יענקי פרבר | חרבות ברזל 10.6.2024 | 08:34

התקיפות וההרס בנוסיראת | צילום: צילום מסך רשתות חברתיות

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי החטופים בעזה מועברים ממקום למקום, חמאס מעביר חלק מדירה אחת לאחרת כדי לטשטש את מקום הימצאם, אחרים על פי החשד נמצאים במנהרות מתחת לאדמה.

מאז תחילת המלחמה מנתחי מודיעין אמריקאים וישראלים בודקים תמונות מרחפנים ולוויינים, יחד עם יירוטי תקשורת וכל מידע אחר שנקרה בדרכם שעשוי להוות רמז למיקומי החטופים.

גורמים ישראלים ואמריקאים אומרים שהם אינם יודעים היכן מוחזקים חטופים רבים. וגם כשהם עושים זאת, במקרים רבים, משימת חילוץ פשוט לא אפשרית.

עד היום, ישראל חילצה בסך הכל שבעה חטופים בחיים, אך המציאות הקשה היא שמאז תחילת המלחמה מתו חטופים נוספים, בין אם בלחימה ובין אם בידי חמאס. ישראל מצאה הרבה יותר גופות מאשר חטופים חיים.

למרות השמחה בישראל מחילוץ החטופים, גורמים ישראלים ומארה"ב אומרים כי מורכבות המבצע עצמו והלחימה שליוותה את החילוץ הדגישו את האתגרים של מציאת וחילוץ חטופים.

לא ברור כמה עוד הזדמנויות חילוץ יהיו, לפחות מעל פני הקרקע. החטופים שניצלו עד היום חולצו מדירות ולא ממנהרות. כעת, אומרים גורמים ישראלים ואמריקאים בהווה ובעבר, חמאס עשוי לשנות טקטיקה, ויעביר חטופים נוספים לתוך מנהרות ואולי מחוץ להישג ידם של כוחות הקומנדו.

43 מהחטופים הנותרים הוכרזו רשמית מתים. בכירים ישראלים אמרו שהם חושבים שפחות מ-60 עדיין בחיים. בכירים אמריקאים אומרים שיש בעזה חמישה אזרחים אמריקאים שעדיין בחיים, ושלוש גופות של אמריקנים שמוחזקות על ידי חמאס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום