מצבם האמיתי של החטופים שחולצו: סובלים מתת תזונה. סימנים לתסמונת סטוקהולם

אנדריי קוזלוב, שלומי זיו ואלמוג מאיר כמעט לא ישנו בלילה הראשון שלהם מאז החילוץ. הם מחפשים זה את זה ללא הרף, משוחחים ביניהם ועם בני משפחותיהם

אלי קליין | חרבות ברזל 9.6.2024 | 22:41

ביה"ח שיבא תל השומר | צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

לילה לא פשוט עבר בתל השומר על החטופים שחולצו אנדריי קוזלוב, שלומי זיו ואלמוג מאיר, שכמעט לא ישנו. השלושה ישבו ושוחחו עם בני משפחותיהם וגם ביניהם. הצוותים הרפואיים ציינו כי הם כל הזמן מחפשים זה את זה, וניכר שאחרי שמונה חודשים בשבי, יש להם עדיין צורך בתמיכה ושיתוף אחד של השני. כך דיווחה הערב קטי דור בכאן 11.

על פי הדיווח, השלושה סובלים ממחסור תזונתי, אחרי חודשים של ללא אספקת אוכל מזין באופן סדיר. עיניהם היו קשורות פעמים רבות. היו שומרים שהתייחסו אליהם קשה והיו כאלו שפחות. 

הם אמרו שהיו שומרים שרצו בטובתם ובאותו משפט סיפרו על דברים קשים שעברו סממנים שעלולים להעיד על תסמונת סטוקהולם. תסמונת סטוקהולם היא מושג מהפסיכולוגיה, המתאר תופעה שבה חטוף מפגין חיבה כלפי החוטף שלו. השבוי עלול גם לתפוס את המצילים או כוחות המשטרה כאויבים, משום שהם מסכנים את החוטף.

אלמוג מאיר סיפר שביום הולדתו, באופן ציני, שוביו הכינו לו עוגה. ההתמודדות הרגשית והפסיכולוגית תהיה ללא ספק ארוכה, ייקח להם זמן רב לעכל ולעבד את החוויות שעברו ולחזור לחיים תפקודיים מלאים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום