אל-ג'זירה על הדרישות הישראליות: שחרור 7 חטופות תוך שבוע

תחילה ישוחררו 7 חטופות, לאחר מכן יצא לפועל החלק של "השחרור ההומניטרי" במסגרתו ישוחררו פצועים, חולים וקשישים - בתמורה למספר מוסכם של מחבלים מהכלא הישראלי

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 9.6.2024 | 19:20

פעילות הכוחות ברצועה | צילום: דובר צה"ל

רשת אל-ג'זירה מפרסמת את המסמך המלא, שמהווה את הבסיס לעסקת חטופים. תשובת חמאס הרשמית לעסקה טרם נמסרה, המתווה תואר על ידי אל-ג'זירה כ"מסמך עקרונות בסיסיים להסכם חילופי שבויים ואסירים והחזרת שקט בר קיימא".

לפי הדיווח, מטרת ישראל לשחרר את כל החטופים שמוחזקים ברצועת עזה כבר שמונה חודשים ויותר, בשלבים. תחילה ישוחררו 7 חטופות תוך שבוע, לאחר מכן יצא לפועל החלק של "השחרור ההומניטרי" במסגרתו ישוחררו פצועים, חולים וקשישים בתמורה למספר מוסכם של מחבלים מהכלא הישראלי. המטרה של חמאס מנגד, גם היא ברורה: חזרה למה שמכונה "שקט בר קיימא" הפסקת אש קבועה וממושכת, נסיגת הכוחות הישראליים מעזה ושיקום הרצועה.

השלב הראשון

הפסקה זמנית של הלחימה ברצועה. הכוחות הישראליים ייסוגו מזרחה, הרחק מאזורים מיושבים. הפסקה זמנית של תעופה בעזה מדי יום למשך 10 שעות ולמשך 12 שעות בימי שחרור חטופים. העזתים יחזרו לבתיהם. ישראל מאפשרת בהצעתה את החזרת העקורים לאזורי מגוריהם ונסיגה מוואדי עזה ושחרור 7 חטופות.

רק אחרי שלושה שבועות תתבצע נסיגה ישראלית ובמיוחד מציר נצרים וכיכר כווית, נטען כי היא "לא תתבצע לפני היום ה-22" של העסקה.

החל מהיום הראשון של העסקה תותר הכנסה של כמויות גדולות של סיוע ודלק - 600 משאיות ביום, בהן 50 משאיות דלק. מחצית ממשאיות הסיוע יועברו לצפון הרצועה.

תחילת המו"מ על השלב השני ביום ה-16, במקביל לשחרור חטופים נוספים.

ב-Ynet דווח כי המו"מ יתמקד בהמשך שחרורי החטופים, בהם גברים וחיילים שמוחזקים בשבי ברצועת בעזה. בשלב זה ישוחררו חטופים נוספים מרצועת עזה, בהם פצועים, קשישים ונשים נוספות, גם כן בתמורה למחבלים פלסטינים שמרצים מאסר בבתי הכלא בישראל. המטרה היא לסיים את המו"מ על השלב השני לא יאוחר מסוף השבוע החמישי לעסקה.

השלב השני

הכרזה על "שקט בר קיימא" שייכנס לתוקף לפני תחילת חילופי החטופים והמחבלים בין שני הצדדים. בנוסף, ישוחררו כל החטופים הישראלים שנותרו בחיים, בהם אזרחים וחיילים, בתמורה לאסירים ביטחוניים. 

נסיגה מלאה של הכוחות מרצועת עזה. לפי הדיווח באל-ג'זירה, ישראל נתנה את הסכמתה לנסיגה מלאה של הכוחות הישראליים מרצועת עזה כבר בשלב השני, עוד בטרם גופות החטופים הישראלים יוחזרו לארץ.

השלב השלישי

חילופי גופות. בשלב השלישי יהיו חילופי גופות ושרידים משני הצדדים לאחר שיעברו זיהוי. במסגרת השלב האחרון, יחל שיקום הרצועה לתקופה של 3 עד 5 שנים תחת פיקוח של כמה מדינות וארגונים, בהם מצרים, קטאר והאו"ם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום