רופא ועיתונאי אל ג'זירה החזיקו חטופים. הערוץ הכחיש אך השקר התגלה

דובר צה"ל אישר כי עבדאללה אל-ג'מאל, פעיל חמאס, החזיק בבית משפחתו בנוסייראת את החטופים אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו. הבוקר פרסם פלסטיני המכהן כיו"ר ארגון "למען זכויות אדם" פוסט לפיו החטופים הוחזקו בבית שבו מתגורר אל-ג'מאל יחד עם אביו הרופא. הרשת הכחישה אך נתפסה משקרת

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 9.6.2024 | 21:06

ההרס בנוסיראת אחרי מבצע חילוץ החטופים | צילום: Khaled Ali/Flash90

רמי עבדו, יו"ר הארגון האירופאי–ים-תיכוני למעקב אחר זכויות האדם, כתב כי "הצבא הישראלי השתמש בסולם כדי להיכנס לביתו של ד"ר אחמד אל-ג'מאל שבביתו היו חטופים. הכוחות חיסלו במדרגות את פטימה, בת 36, ואז נכנסו לבית וחיסלו את בעלה, העיתונאי עבדאללה אל-ג'מאל, בן 36, ואת אביו אחמד, בן 74 לעיני הנכדים. הצבא גם ירה בזיינב בת ה-27, בתו של אחמד והיא נפצעה", כך דווח ב-Ynet.

מעמוד הפייסבוק של אותו "עיתונאי" שבביתו הוחזקו חטופים עולה, כי הוא עבד כדובר בשירות משרד העבודה של חמאס. ב-7 באוקטובר פרסם פוסט ובו הודיה לחמאס: "השבח לאל, טוב ומבורך. אלוקים, זה הניצחון המובטח שלך".

מתחילת המלחמה פרסם אל-ג'מאל כתבות באנגלית ב"פלסטיין כרוניקל". יממה לפני המבצע בנוסייראת, הוא כתב על חיסול ראש העיר נוסייראת וכינה את ראש העיר המחבל "ראש העיר הכי טוב". הוא גם הביא כביכול "עדויות" ממה שכינה "הטבח בבית הספר בנוסייראת" שם לפי צה"ל חוסלו לפחות 17 מחבלים שהסתתרו במקום, בית ספר של אונר"א.

הוא גם כתב כי "התנגדות היא האופציה היחידה שלנו" וכל זה בזמן שבביתו מוחזקים שלושה חטופים והוא עובד כ'עיתונאי' באל ג'זירה.

 

ה'עיתונאי' המחבל רשום כעובד אל ג'זירה | צילום: צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר: "לאחר בדיקות בצה״ל ובשב״כ ניתן לאשר כי עבדאללה ג׳מל היה פעיל של ארגון הטרור חמאס, שהחזיק בבית משפחתו בנוציראת את החטופים אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו. בבית משפחתו של עבדאללה הוחזקו חטופים, לצד בני משפחתו. זוהי הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס משתמש באוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים".

רשת אל ג׳זירה הכחישה הבוקר נחרצות את הדיווח: "האיש הזה לא מאל-ג'זירה, והוא בכלל לא עבד באל-ג'זירה, והוא לא רשום כעובד באל-ג'זירה לא עכשיו ולא בעבר, ואיננו מכירים אותו, וכל השמועות שנפוצו הן ריקות מתוכן ולא נכונות בכלל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום