באישון ליל: אזעקות עולות ויורדות פילחו את השקט בעכו ובקריות

מטרה אווירית חשודה חדרה הלילה מלבנון לאזור עכו והקריות. צה"ל יירט אותה בהצלחה, אולם האזעקות העירו עשרות אלפי תושבים מבועתים | אישה נחבלה במהלך ריצתה למרחב המוגן כשהזמן להתגוננות באזור זה עומד על 30 שניות

קובי עוזיאלי | חרבות ברזל 10.6.2024 | 01:50

יירוט טילים. אילוסטרציה | צילום: Jamal Awad/Flash90

אזעקות מפני ירי רקטות וטילים נשמעו הלילה בשעות 00:55 ו-00:57 בשורת יישובים בגליל העליון, בהם כפר מסריק, עין המפרץ, עכו וכן קרית ביאליק.

דובר צה"ל עדכן כעבור דקות כי "שוגרו מיירטים לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון, האירוע הסתיים. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במרחבים עכו וקריית ביאליק מחשש לנפילת שברי יירוט".

 

יירוטים בשמי המפרץ צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

נסביר כי גם בעת חדירת כלי טיס עוין, לעיתים גם אם בוצע יירוט מוצלח של אותו כטב"מ, פיקוד העורף מפעיל אזעקות באזור, מחשש ששברי היירוט יפגעו באזרחים.

מדוברות מד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים למעט אישה שנחבלה קלות בדרכה למרחב מוגן. יצוין כי זמן ההתמגנות באזור זה עומד על 30 שניות בלבד.

מעיריית קרית ים נמסר: "בדקות האחרונות בוצע יירוט מטרה חשודה באזור מפרץ חיפה, בעקבותיו נשמעה אזעקה בקריות. בקריית ים לא נשמעה אזעקה בהתאם למיקום היירוט. בכל תרחיש אמת יש להישמע להנחיות ולהיכנס למרחב מוגן. כרגע האירוע הסתיים, מקווים להמשך לילה שקט".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום