אותר החשוד שמככב בסרטון ההמרדה ומאיים על גלנט

בצה"ל מדגישים שהחקירה נמשכת וכי הם מנסים לברר אם אכן מדובר באותו חייל שנעצר לחקירה בחשד להמרדה

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 26.5.2024 | 07:40

הלוחם בסרטון ההמרדה | צילום: צילום מסך

המשטרה הצבאית (מצ"ח) איתרה הלילה (ראשון) את החשוד בסרטון ההמרדה נגד גלנט והלוי. בצה"ל מדגישים שהחקירה נמשכת ומנסים לברר אם אכן מדובר באותו חייל. בסרטון וידאו שהופץ אתמול על ידי גורמי ימין, אותו שיתף גם בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, נראה אדם לבוש במדים, בעודו טוען שהוא מילואמניק ובו הוא פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו והצהיר על כוונתו לבצע מרד. "חיילי המילואים מאחוריך ואנחנו רוצים לנצח", אמר החייל בסרטון.

בסרטון נראה לוחם רעול פנים כדי להסוות את זהותו, כשהוא נמצא בתוך בית בעזה הוא פונה לשר הביטחון יואב גלנט ואומר: "אתה לא יכול לנצח את המלחמה - תתפטר, אתה לא יכול לפקד עלינו. אני מודיע לך יואב גלנט אם לא נלך לעבר הניצחון חיילי המילואים ישארו על הגדר ולא נזוז על הגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה תחת אבטחה שלנו. נקשיב רק למנהיג אחד, זה לא שר הביטחון והרמטכ"ל, זה רק מנהיג אחד ראש הממשלה. תחשבו טוב טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות אחרי זה".

בעקבות הסרטון החריג שלו משמעות פלילית חמורה, הפרקליטה הראשית הודיעה על פתיחת חקירה באופן מיידי. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות וערכי צה"ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ"ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות".

משלכת ראש הממשלה נמסר אמש: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום