ליל ל"ג בעומר במירון, בצל הסגר על ההר: קיצוניים התעמתו עם השוטרים בציון | תיעוד 

תיעוד: עשרות קיצוניים שהסתננו לציון הרשב"י יידו חפצים והתעמתו עם השוטרים | עדי ראייה: המשטרה התנהגה באלימות |במשטרה ציינו, כי חרף הפרסומים השונים - ההדלקות יתקיימו כמתוכנן

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 25.5.2024 | 23:27

המהומות במירון | צילום: דוברות המשטרה

עשרות קיצוניים שהצליחו להסתנן לציון הרשב"י במירון, חרף העובדה שהמקום מוגדר כשטח צבאי סגור בשל הסכנה מירי של חיזבאללה, התעמתו הערב (מוצ"ש, ליל ל"ג בעומר) עם כוחות המשטרה שעל ההר. עדי ראייה טענו בשיחות עם 'בחדרי חרדים' כי השוטרים התנהלו באלימות אל מול הנוכחים במתחם הקבר.

 

המהומות במירון צילום: באדיבות המצלם

לפי המשטרה, במהלך השעות האחרונות, הגיעו מאות אנשים לאזור הציון במירון, "שלצערנו בחרו להפר במכוון וברגל גסה את חוק הסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי ואת צו אלוף פיקוד העורף, ובכך סיכנו את בטחונם ואת בטחון השוטרים הפועלים במקום".

 

המהומות במירון צילום: דוברות המשטרה

בשלב מסויים, כך מסרה המשטרה, החלו התפרעויות אלימות שכללו ידויי חפצים לעבר השוטרים, וכן התנגדות בכוח להוראות השוטרים להתפזר מהמקום. בתגובה הוקפצו למקום כוחות משטרה נוספים והרחיקו את המתפרעים שלא מורשים להיות בהר. פיזור המתפרעים הסתייים והשקט חזר למתחם הקבר. במשטרה ציינו, כי חרף הפרסומים השונים - ההדלקות יתקיימו כמתוכנן

 

פינוי המתפללים במירון צילום: באדיבות המצלם

"אנו שבים ומדגישים כי הצעדים וההערכות המיוחדת של משטרת ישראל נועדו להבטיח את שלומו ובטחונו של הציבור. מתחילת המלחמה נורו עשרות רקטות לכיוון הר מירון ומספר רב מהן נפלו בנקודות בהם נוהגים לאורך השנים לעבור עשרות אלפי בני אדם", מסרה המשטרה.

במשטרה הוסיפו כי עבירה על החוק ושהייה במתחם מירון מהווה עבירה פלילית. כך גם ניתן לרשום קנסות כנגד העוברים על החוק.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום