כמעט כל חובשי הכיפה החלו לחבוש כובעי בייסבול

הבריונות באוניברסיטת הרווארד התרחשה הרבה לפני ה-7 באוקטובר, אבל מאז הבעיה הפכה גלויה יותר, לא רק על ידי סטודנטים, אלא גם מהפרופסורה הגבוהה. "בגלל הזהות היהודית אנשים חושבים שאני מפלצת"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 21.5.2024 | 14:05

אילוסטרציה | צילום: pixabay

סטודנטים יהודים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית מרגישים טוב במוסד, רק אם הם לא מראים את היהדות בפרהסיה. בשל אנטישמיות והתנכלויות, הדרך היחידה להתמודד עם הצקות, היא "לא להתלבש 'יהודי מדי', לא לבקש מהאוניברסיטה לחגוג חגים יהודיים, לא לדבר עברית, ולא לתמוך בזכות הקיום של ישראל".

"זה הרבה יותר קשה לתלמידים שהם יהודים גאים וחובשי כיפה. יש לי חבר חובש כיפה, שהותקף מילולית על ידי קבוצת סטודנטים אנטישמיים שדרשה ממנו להוקיע את מה שנקרא רצח עם", סיפר אחד הסטודנטים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

"בגלל הזהות היהודית והציונית שלי אנשים חושבים שאני מפלצת. שמעתי אנשים אומרים 'צריך להרוג ציונים'. שמעתי אנשים אומרים, 'אי אפשר להאמין לישראלי, כולם מתנחלים'". אמר אחד אחר.

אחר סיפר: "די מפחיד להסתובב בקמפוס, כמעט כל התלמידים האורתודוקסים החלו ללבוש כובעי בייסבול".

העיתון דיווח כי הבריונות נגד תלמידים יהודים התרחשה הרבה לפני ה-7 באוקטובר, אבל מאז הבעיה הפכה גלויה יותר, לא רק על ידי סטודנטים, אלא גם מהפרופסורה הגבוהה בהרווארד.

השנה 112 חברי סגל והצוות של הרווארד קראו להחרים את ישראל ואת כל החברות ש"מקיימות את האפרטהייד הישראלי, הקולוניאליזם של המתנחלים והפרות שיטתיות של זכויות אדם". 

פרופסור במוסד הציע קורס בשם "ג'יהאד, מלחמה ושלום בחוק ובפרקטיקה האיסלאמית". שכללה תובנה של: "מחבל מתאבד של סכסוך מזוין".

ב-8 באוקטובר יום לאחר הטבח, יותר מ-30 קבוצות סטודנטים חתמו על הצהרה שבה נאמר כי הם רואים ב"משטר הישראלי אחראי באופן מוחלט לכל האלימות המתגלגלת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום