40% מהסטודנטים באוניברסיטאות המובחרות בבריטניה תומכים במתקפת חמאס

40 אחוז מהסטודנטים של אוניברסיטאות מובחרות בבריטניה אומרים שהמתקפה ב-7 באוקטובר הייתה "התנגדות". סקר שביצע ארגון בריטי מצא גם כי יותר ממחצית מהסטודנטים אמרו כי סטודנטים פרו-ישראליים צריכים לצפות להתמודד עם התנכלות בקמפוס

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.5.2024 | 22:48

משטרת בריטניה | צילום: שאטרסטוק

כמעט 40% מהסטודנטים באוניברסיטאות המובילות בבריטניה מאמינים כי פיגועי הטרור ב-7 באוקטובר שבוצעו נגד ישראל, בהם נרצחו ונחטפו כ-1,200 בני אדם, היו "מעשה התנגדות לגיטימי".

רק 36% מהסטודנטים בכל האוניברסיטאות מסכימים ש-7 באוקטובר "היה מתקפת טרור שבוצע על ידי חמאס נגד אנשים חפים מפשע", אותו אחוז גם אמר כי סטודנטים פרו-ישראליים צריכים לצפות להתנכלות בקמפוס, כך על פי סקר שנערך על ידי ארגון StandWithUs UK, ארגון פרו-ישראלי.

58 אחוז מהסטודנטים אמרו שכל מי שמציג סמלים או לבוש יהודיים צפוי להתמודד עם אנטישמיות.

בארגון StandWithUs UK מסרו כי תוצאות הסקר "מאששות את החששות שלנו שקמפוסים באוניברסיטאות הפכו לפלטפורמה לשנאת ישראל ויהודים, במיוחד בקרב אוניברסיטאות ראסל גרופ המתיימרות להיות האליטה של ​​האקדמיה במדינה זו", כך דיווח העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל'.

מנכ"ל StandWithUs, יצחק צרפתי, אמר: "תוצאות הסקר מאשרות את מה שאנו עדים לה כבר כמה שנים: אנו בעיצומו של גל אנטישמיות היסטורי הניזון מאנטי-ציונות. רמת הבורות בקרב מנהיגי העתיד של החברה המערבית צריכה להיות דאגה גדולה. זאת קריאת השכמה מכרעת לכל מי שעדיין לא מודע לכך".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום