זהו התאריך בו יתקיימו בחירות באיראן - צפי למיעוט מצביעים

הבחירות באיראן צפויות להיות מאורגנות בחיפזון, עם מיעוט מצביעים. במרץ האחרון רשמה איראן את אחוז ההצבעה הנמוך ביותר שלה מאז הקמת הרפובליקה האסלאמית ב-1979, למרות מאמצי הממשלה לגייס מצביעים

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 21.5.2024 | 09:17

בכירים איראנים | צילום: Iran international

איראן חייבת על פי חוק לקיים בחירות בתוך 50 יום ממות הנשיא. סוכנות הידיעות אירנא דיווחה כי הבחירות לנשיאות באיראן יתקיימו ביום שישי 28 ביוני. מועמדים יכולים להירשם מ-30 במאי עד 3 ביוני, קמפיין הבחירות יימשך מה-12 ביוני ועד הבוקר של ה-27 ביוני.

ביום ראשון האחרון הנשיא ראיסי בן ה-63 נהרג יחד עם שר החוץ חוסיין אמיר-עבדולהיאן ובכירים אחרים, בהתרסקות מסוק בצפון מערב איראן.

השלטון הועבר כעת למוחמד מוחבר, ששימש כסגן הנשיא של ראיסי ומונה אתמול כנשיא בפועל על ידי המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, הקובע בענייני פנים וחוץ ברפובליקה האסלאמית של איראן.

ב-CNN צוטטו מומחים לאיראן כי הבחירות צפויות להיות מאורגנות בחיפזון, עם השתתפות מועטה של בוחרים. במרץ האחרון רשמה איראן את אחוז ההצבעה הנמוך ביותר שלה מאז הקמת הרפובליקה האסלאמית ב-1979, למרות מאמצי הממשלה לגייס מצביעים.

שיעור ההצבעה בבחירות לפרלמנט באיראן בחודש מרץ הגיע לשפל היסטורי, כשרק 41% מבעלי זכות הבחירה, כ-25 מיליון איש, טרחו ללכת לקלפיות. בבחירות הקודמות לפרלמנט, בשיא מגיפת הקורונה גם נרשם שפל בשיעור ההצבעה שהגיע ל-42.5%, אך היו כאלה שייחסו זאת לחשש של רבים להצביע בגלל הסיכוי להידבק במחלה. ב-2016 רבים האמינו שהמצב הכלכלי והמדיני של איראן ישתפר בזכות הסכם הגרעין, ו-62% מבעלי זכות הבחירה מימשו אותה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום