אחד הנוסעים יצר קשר לאחר ההתרסקות אך מת מפצעיו

דובר המועצה לביטחון לאומי הכחיש את ההאשמות כי הסנקציות הובילו להתרסקות המסוק. אחד הנוסעים היה בחיים כשעה אחרי ההתרסקות, עד שמת מפצעיו. הוא גם יצר קשר עם לשכת הנשיא ואז נדם קולו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 21.5.2024 | 08:40

חילוץ הגופות ממקום ההתרסקות | צילום: צילום מסך

רשת BBC בשפה הפרסית דיווחה כי אחד מנוסעי המסוק האיראני שהתרסק ביום ראשון ליד הגבול עם אזרבייג'ן היה מוחמד עלי אל-האשם, האימאם של העיר תבריז.

מוחמד נאמי, ראש הסוכנות האיראנית לניהול משברים, אמר כי אל-האשם היה בחיים כשעה אחרי ההתרסקות, עד שמת מפצעיו. לטענתו הוא הצליח ליצור קשר עם לשכת הנשיא ובהמשך מת.

לאחר שכלי תקשורת באיראן פרסמו את התמונות האחרונות של פגישת הנשיא ראיסי עם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב ואת המסוק הנושא את איברהים ראיסי ממריא כשחזר, התמונות עוררו שאלות רבות באיראן לגבי ההחלטה להטיס את המסוק.

מדוע הותרה הטיסה למרות מזג האוויר הגרוע? למה לא קרה כלום לשני המסוקים האחרים? ולמה היו כל כך הרבה בכירים במסוק אחד?.

הרשויות באיראן סיפקו מעט מידע על נסיבות ההתרסקות שבה נהרגו הנשיא אברהים ראיסי ושמונה נוספים כולל שר החוץ, אך ייחסו אותה ל"כשל טכני". שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר אתמול כי "לארצות הברית לא היה חלק בהתרסקות" וכי לפנטגון אין תובנה לגבי הסיבה.

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, הכחיש את ההאשמות מצד איראנים כי ייתכן שהסנקציות האמריקניות הובילו להתרסקות המסוק שאולי סבל מתחזוקה לקויה, וכינה את הטענות "חסרות בסיס לחלוטין".

איראן לא אישרה רשמית את סיבת ההתרסקות, אך כלי תקשורת במדינה דיווחו על "כשל טכני".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום