הקרמלין מאיים בנשק גרעיני כנקמה על תקיפת מל"ט

הקרמלין מאיים בשימוש בנשק גרעיני לאחר תקיפת מל"ט על גורדי שחקים במוסקבה: בעל ברית של פוטין מזהיר כי "אין מוצא אחר" לאחר מתקפה על מרכז עסקים שהביא לסגירת המרחב האווירי הרוסי במוסקבה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 31.7.2023 | 08:12

מוסקבה | צילום: Pixabay

הקרמלין איים אתמול בבוטות לעשות שימוש בנשק גרעיני בעקבות תקיפת מל"ט אוקראיני על גורדי השחקים של מוסקבה. שלושה מל"טים תקפו בניין משרדים וגורד שחקים במוסקבה לפנות בוקר יום ראשון, תקיפה שמשרד ההגנה הרוסי כינה "ניסיון פיגוע טרור של משטר קייב".

דמיטרי מדבדב, נשיא רוסיה לשעבר ובעל בריתו של פוטין, הזהיר ש"פשוט אין מוצא אחר" ואמר כי קייב צריכה "להתפלל ללוחמים שלנו" שהם לא "יאפשרו לאש הגרעינית העולמית להתלקח".

מוסקבה הודיעה כי הפילה שלושה מל"טים אוקראינים מוקדם ביום ראשון בבוקר שניסו לתקוף את הבירה. רוסיה טענה שכוחותיה סיכלו ניסיון אוקראיני לתקוף את קרים שסופחה לרוסיה עם 25 מל"טים בלילה אחד. קרים, שסופחה על ידי רוסיה ב-2014, ספגה התקפות אינטנסיביות בשבועות האחרונים. קייב הודיעה שוב ושוב שהיא מתכננת להחזיר לשליטתה את קרים.

שלושת המל"טים האוקראינים שתקפו את מוסקבה גרמו לסגירה זמנית של התנועה אל ומחוץ לאחד מארבעה שדות תעופה סביב הבירה הרוסית.

הרחפן הראשון מבין שני רחפנים שחדרו דרך ההגנה האווירית של הבירה הרוסית פגע בשעה 3:20 לפנות בוקר.

הוא פגע במגדל 50 קומות, חלק מרובע עסקים בשם מוסקבה סיטי, הכולל גם דירות עילית ופנטהאוזים. איש לא נפגע, אך נגרם נזק קל לחזית של שני בנייני משרדים ברובע העסקים מוסקבה-סיטי, כך אמר ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין.

האזור, מספר קילומטרים מהקרמלין, ידוע במגדלים רבי-קומות המודרניים שלו, ובאחד הבניינים שניזוקו היו שלושה משרדי ממשלה רוסים וכן דירות מגורים, כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום