הגבלות חדשות על אזרחי ארה"ב שטסים לאירופה

החל משנת 2024, האיחוד האירופי ידרוש מהמבקרים לקבל אישור מראש באמצעות מערכת מידע והרשאות לנסיעות לאירופה. המהלך מונע למעשה מאזרחי ארה"ב לטוס לחופשות ספונטניות מעבר לים

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 31.7.2023 | 07:47

ויזה אמריקאית | צילום: פיקסה ביי

חלפו הימים של חופשות ספונטניות לאזרחי ארה"ב מעבר לים. החל משנת 2024, האיחוד האירופי ידרוש מהמבקרים לקבל אישור מראש באמצעות מערכת מידע והרשאות לנסיעות לאירופה מאזרחי ארה"ב.

לפני הזמנת כרטיסים, לינה או הזמנת מלון, הנופשים יצטרכו להגיש בקשת ויזה תמורת כ-8 דולרים.

המועמדים יצטרכו לספק מסמכי נסיעה, כגון דרכון, וכן מידע אישי, רמת השכלה, עיסוק נוכחי, פרטי הטיול הצפוי וכל הרשעות פליליות.

רוב הבקשות מעובדות תוך דקות, לחלקן לוקח זמן רב יותר עד לקבלת החלטה והאיחוד האירופי ממליץ למבקרים להגיש בקשה "הרבה זמן מראש".

תגובה מובטחת תוך ארבעה ימים, אך ניתן גם לקבל תשובה בין 14 עד 30 ימים בהתאם לנסיבות. עם זאת, לאחר הבטחת האישור, הוא תקף עד שלוש שנים או עד שתוקף הדרכון של המבקר יפוג.

"עם אישור נסיעות תקף של ETIAS, אתה יכול להיכנס לטריטוריה של מדינות אירופה אלו בתדירות שתרצה לשהייה קצרת טווח בדרך כלל עד 90 ימים בכל תקופה של 180 יום", נכתב באתר האיחוד האירופי.

"עם זאת, זה לא מבטיח כניסה, כשתגיעו שומר הגבול יבקש לראות את הדרכון שלכם ומסמכים נוספים ויוודא שאתם עומדים בתנאי הכניסה".

אישור הנסיעה נחוץ כדי להיכנס ל-30 מדינות באירופה, כולל ספרד, גרמניה, צרפת ויוון.

בעוד שהדרישה תיכנס לתוקף בינואר 2024, מומחים מפקפקים בכך שהיא אכן תיושם אז, לאחר שכבר נתקלו בעיכובים רבים. עורך מדור הנסיעות של חדשות CBS, פיטר גרינברג, אמר: "זה לא יהיה מסובך, זה רק מטרד", הוא אמר. "רוב האמריקנים, למעשה, כל האמריקאים, לא רגילים לעשות את זה כדי לנסוע לאירופה, אז יהיו הרבה הפתעות בשערי העלייה למטוס עם אנשים שימנע מהם לעלות למטוס במהלך השבועות הראשונים אם זה ייכנס לתוקף".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום