איראן מאיימת כי התקרבות סעודיה לישראל תפגע בשלום האזורי

נורמליזציה בין ערב הסעודית וישראל תפגע בשלום וביציבות האזורית, כך איים דובר משרד החוץ האיראני. הדובר גם התייחס לשיחות הגרעין, ואמר כי עמדתה של איראן לגבי ממשלת ארה"ב תמיד הייתה שקופה. "לעולם לא ננהל שיחות עם ארה"ב על בסיס אמון"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 31.7.2023 | 12:04

שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 | צילום: Iran international

לאור הדיווחים על התקרבות בשיחות בין ישראל לסעודיה ואפשרות לנורמליזציה של הקשרים בין ערב הסעודית וישראל, באיראן לא אהבו את הדיבורים הללו. דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני אמר כי הסכם כזה "יפגע בשלום וביציבות האזורית".

כזכור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר ביום שישי האחרון כי הסכם בין המדינות עשוי לקרות לאחר שהיועץ לביטחון לאומי שלו ניהל שיחות עם פקידים סעודים בג'דה במטרה לקדם את היחסים בין ערב הסעודית וישראל.

הדובר גם התייחס לשיחות הגרעין, ואמר כי עמדתה של איראן לגבי ממשלת ארה"ב תמיד הייתה שקופה. "לעולם לא ננהל שיחות עם ארה"ב על בסיס אמון. גם ההסכם ב-2015 לא היה תוצאה של האמון שלנו בארה"ב", הדגיש.

כשנשאל על קלטת אודיו שדלפה שחושפת כי השליח האמריקני לשעבר לאיראן, רוב מאלי, ביקש להחיות את הסכם הגרעין של 2015 רק כדי להגביר את הלחץ על איראן בנושאים אחרים, אמר כנעני, "מה שהאדם הזה אמר מגיע בסמכותה של ארה"ב שצריכה להבהיר דברים. עם זאת, איראן ממשיכה במשא ומתן על הסרת הסנקציות על בסיס האינטרסים הלאומיים שלה ועל מנת להחזיר את זכויותיה של איראן. הקווים האדומים של איראן הם האינטרסים הלאומיים שלה. אנו מוכנים להמשיך את השיחות", מסר הדובר.

כנעני ציין כי איראן מפעילה דיפלומטיה בהתאם לאינטרסים הלאומיים שלה, והוסיף: "אנו עושים מאמצים להסרת הסנקציות האכזריות ולגרום לכל הצדדים, כולל ארה"ב, לחזור להסכם הגרעין באחריות".

מאז אפריל 2021, נערכו מספר סבבים של שיחות בין איראן לבין בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה כדי להחזיר את ארה"ב להסכם עם איראן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום