כאלפיים כלבי ים מתים נמצאו בחוף ברוסיה

כ-2000 כלבי ים נמצאו מתים בחוף הים הכספי בדרום רוסיה, כך אמרו גורמים רשמיים ביום ראשון. כלבי הים ככל הנראה מתו לפני שבועיים. הרשויות הודיעו כי אין שום סימן לכך שהם נהרגו על ידי ציידים

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 5.12.2022 | 11:47

כלבי ים | צילום: Pixabay

השלטונות במחוז דאגסטן ברוסיה, פרסמו כי 1,700 כלבי ים מתו בים הכספי, עדיין לא ברור מה גרם למותם של בעלי החיים, אך ככל הנראה הם מתו מסיבות טבעיות. גורמים רשמיים אמרו ביום שבת האחרון כי 700 כלבי ים מתים נמצאו בחוף, אך ביום ראשון אמר זאור גפיזוב, ראש המרכז להגנת הסביבה הכספית לסוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti כי לאחר בדיקה רחבה יותר של החוף מספר המתים בקרב כלבי הים היו 1,700.

גפיזוב אמר כי כלבי הים ככל הנראה מתו לפני שבועיים. הוא הוסיף כי אין שום סימן לכך שהם נהרגו על ידי ציידים. מומחים של סוכנות הדיג הפדרלית וחוקרי טבע בדקו את קו החוף ואספו נתונים למחקר מעבדתי, ולא הבחינו בזיהום כלשהו לפחות בבדיקה הראשונית.

מספר מקרים קודמים של מוות המוני של כלבי ים יוחסו לסיבות טבעיות. הנתונים על מספר כלבי הים באזור הכספי משתנים מאוד. סוכנות הדיג אמרה כי המספר הכולל של כלבי ים כספיים הוא 270,000-300,000, בעוד שבאזור בו נמצאו הכלבים מתים, המספר עומד על 70,000.

משרד משאבי הטבע של מחוז דאגסטן לא פירט את סיבת מותם, לא נמצאו סימני מוות אלים או שרידי רשתות דיג. אקולוגים אספו דגימות הדרושות כדי לבדטק את הסיבות למותם של כלבי הים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום