תמיכת הציבור הרוסי במלחמה צונחת באופן משמעותי

משרד ההגנה של בריטניה פרסם כי תמיכת הציבור הרוסי ב"מבצע הצבאי המיוחד יורדת באופן משמעותי". מומחי מודיעין אמריקאים אומרים שבחודשים הקרובים קצב הלחימה באוקראינה יפחת

יענקי פרבר | חדשות בעולם 5.12.2022 | 10:15

ההרס הרב באוקראינה | צילום: צילום מסך

בעדכון המודיעיני היומי שלו, מסר משרד ההגנה הבריטי, כי לפי כלי תקשורת רוסי עצמאי שביצע סקר על תמיכת אזרחי רוסיה במלחמה, 55% מהרוסים בעד שיחות שלום עם אוקראינה ורק 25% טוענים שהם תומכים במלחמה.

על פי הדיווח של משרד ההגנה הבריטי, ערוץ החדשות העצמאי שביצע את הסקר, טוען שיש לו גישה לנתונים שנאספו על ידי שירות ההגנה הפדרלי של רוסיה לשימוש פנימי.

המשרד הוסיף כי למרות מאמצי הרשויות ברוסיה לשלוט במידע, המלחמה הפכה ל"בלתי מוחשית יותר ויותר עבור רוסים רבים מאז 'הגיוס החלקי' בספטמבר 2022". כזכור הנשיא פוטין הורה על גיוס חלקי, הראשון של רוסיה מאז מלחמת העולם השנייה, בספטמבר האחרון.

משרד ההגנה הבריטי הגיע למסקנה כי תמיכה במלחמה ירדה באופן דרסטי, וקשה יותר ויותר עבור הקרמלין להראות שיש תמיכה מלאה מצד האזרחים.

מומחי מודיעין אמריקאים אומרים שבחודשים הקרובים הקצב בלחימה באוקראינה יפחת. אבריל היינס, מנהלת המודיעין הלאומי, אמרה שגם הצבא האוקראיני וגם הצבא הרוסי יתכוננו למתקפה נגדית אחרי החורף, כך שהלחימה היומיומית תאט בחודשי החורף.

היא אמרה כי "כלכלת קייב סובלת מאוד", ותיארה זאת כ"הרסנית", אך היא הוסיפה שלדעתה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הופתע שכוחותיו לא הצליחו יותר מבחינה צבאית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום